تفاوت ساندویچ‌‌های چیزبرگر و رویال‌برگر با همبرگر

همه ما عاشق ساندویچ‌های همبرگر هستیم و شاید کمتر هفته‌ای باشد که هوس نکنیم یک نوع برگر درست و حسابی بخوریم!

اما شاید هنوز تفاوت دقیق ساندویچ‌های برگر را با هم ندانیم و هر بار که به فست فودی سری می‌زنیم؛ محتویات برگرها را چند دور خوانده و با هم مقایسه کنیم.

برخی افراد هر نوع ساندویچی که گوشت گرد شده داشته باشد یا نان ساندویچ آن گرد باشد را همبرگر می‌گویند که درست است ولی محتویات چیزبرگر و رویال‌برگر یا برگرهای دیگر با همبرگر ساده تفاوت دارد و در طعم و نوع پخت و سرو کردن نیز متفاوت هستند.

حالا بیایید برای یک بار که شده؛ تفاوت‌های ساندویچ‌های همبرگر، چیزبرگر و رویال‌برگر را باهم یاد بگیریم:

همبرگر

همه برگرهای به نوعی همبرگر هستند. همبرگر گونه‌ای ساندویچ است که شامل یک برگ گوشت چرخ‌کرده که در میان یک نان گرد میان بریده قرار می‌گیرد. در کنار این برگ گوشت می‌تواند انواع مخلفات از سبزیجات تا خیارشور و گوجه و کاهو پیاز و سیب‌زمینی و غیره باشد.

همین‌طور، براساس اینکه از چه نوع گوشتی استفاده شده است و مثلا گوشت گاو یا گوسفند یا بوقلون و مرغ است؛ همبرگرها مدل‌های گوناگونی یافته و طعم‌های مختلفی پیدا می‌کنند. برخی فست‌فودها گوشت چرخ‌کرده را سرخ می‌کنند و برخی دیگر زغالی یا کبابی که به همبرگر زغالی و همبرگر کبابی معروف می‌شوند.

چیزبرگر

چیزبرگر (Cheeseburger) همان ساندویچ همبرگر است به اضافه یک یا چند ورقه پنیر. وقتی که ورقه گوشت همبرگر سرخ شده و در نان ساندویچ قرار می‌گیرد؛ یک ورقه پنیر گرم شده و در آستانه آب شده روی آن قرار می‌گیرد تا خوشمزه شود.

برخی فست‌فودی‌ها پنیر و گوشت را با هم سرخ می‌کنند و برخی دیگر گوشت را لای دو ورقه پنیر می‌گذارند تا ساندویچی خوشمزه‌تر و چرب‌تر شود. به طور کلی، طعم چیزبرگر باید خشک‌تر و شورتر باشد. انواع پنیرها برای چیزبرگر استفاده می‌شود که معروف‌ترین آن پنیرهای چدار، پنیر سویسی، پنیر موزارلا و پنیر مخصوص ایرانی است.

به چیزبرگر هم می‌توان انواع مخلفات مانند سس خردل، سس مایونز، خیارشور، گوجه، پیاز، کاهو و موارد دیگر اضافه کرد.

رویال‌برگر

خوب می‌رسیم به رویال‌برگر که ساندویچی مشابه چیزبرگر است به اضافه یک یا چند ورقه ژامبون کالباس و قارچ!

معمولا ژامبون کالباس را هم سرخ کرده یا در ساندویچ‌های زغالی و دودی و کبابی روی منقل قرار داده تا خوب برشته شود و به همبرگر پنیری اضافه می‌کنند. ژامبون باعث خوشمزه‌تر شدن چیزبرگر می‌شود و البته دیگر یک ساندویچ برگر کامل و سنگین و چرب است.

برخی فست‌فودی‌ها از چند ورقه پنیر استفاده می‌کنند یا به ساندویچ رویال برگر قارچ و آبلیمو اضافه کرده و با خامه سرو می‌کنند. معمولا برای رویال برگر از پنیر چدار استفاده می‌شود ولی باز شما می‌توانید برحسب سلیقه و طعم مورد علاقه‌تان از هر پنیری استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم