مقصر حال بد و روحیه منفی ما در بدن شناسایی شد

تا حالا به این موضوع فکر کردید چه اتفاقی می‌افتد که حال ما بد می‌شود و روحیه خود را از دست می‌دهیم؟ در هاله‌ای از احساسات بد و منفی گیر کرده و اصلا حوصله هیچ‌کس و هیچ‌کاری را نداریم؟

مقصر اصلی این حال بد ما در بدن کیست؟ قلب یا مغز؟ عصب‌ها یا واکنش‌های شیمیایی و هورمونی؟

ما در گذشته درباره چگونگی فراموش کردن خاطرات بد در ذهن صحبت کردیم ولی اکنون می‌خواهیم درباره یک کشف مهم و بزرگ در پزشکی و روان‌شناسی صحبت کنیم.

شاید در نظر اول تصور کنید یک موضوعی است که دانشمندان سال‌ها پیش درباره‌اش مطالعه کرده و مشخص شده چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد که حالمان بد می‌شود. اما باید به شما خبر بدهیم همین چند روز پیش مقصر اصلی روحیه بد ما کشف شده است.

بیش از ۸ سال، چندین گروه تحقیقاتی در دانشگاه‌های مختلف از جمله سیدنی استرالیا، فرانسه، کانادا، مجارستان و موسسه‌های تحقیقاتی مانند موسسه کولیینگ روی دلایل روحیه بد مردم کار تحقیقاتی کردند تا موفق به کشف یک گیرنده ناشناخته در مغز شدند.

این گیرنده که به اندازه یک نخود است؛ در یک منطقه کوچک در مرکز مغز انسان شناسایی شده است. این منطقه از مغز انسان تاکنون مورد مطالعه و بررسی بسیار کمی قرار گرفته بود. به این گیرنده ناشناخته «habenula medial» یا «NMDA» گفته می‌شود و در ایجاد خلق و خوی بد انسان‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

کشف بزرگی برای روان‌شناسی

در حقیقت، تنظیم روحیه بد و منفی انسان در کنترل گیرنده «NMDA» است. دانشمندان هنوز کاملا مطمئن نیستند این گیرنده در بخش کوچکی از مغز چه وظایفی دارد ولی هیجان‌زده هستند چون برای اولین بار در دنیا توانستند یک گیرنده مرتبط با حالات انسان در مغز پیدا کنند.

این کشف بزرگ می‌تواند در علم پزشکی بسیار مفید باشد چون منجر به تولید داروهایی می‌شود که سریعا حال بد انسان را خوب کرده و با روحیه بد و منفی مبارزه کند. تحقیق بیشتر درباره این گیرنده می‌تواند علم روان‌شناسی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و شاهد ورود داروهایی باشیم که در تعدیل استرس و اضطراب، روحیه و احساسات بد موثر باشند.

بسیاری از پزشکان روان‌شناسی اعتقاد دارند برخی عوامل درونی اضطراب‌زا عامل به وجود آمدن احساسات منفی در انسان هستند و اگر داروهای تنظیم‌کننده خلق و خو داشته باشند؛ می‌توانند از ورود انسان به وضعیت روحیه بد جلوگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم