«عایشه گل جوشکن» کیست و چرا این روزها در ایران معروف شده است؟ (به همراه تصاویر)

احتمالا شما هم این روزها نام «عایشه گل جوشکن» به گوش‌تان خورده است. به‌ویژه اگر دوست و آشنایی دارید که فیلم «مطرب» را در سینما دیده است؛ از عایشه برایتان خواهد گفت.

افرادی هم هستند که اصلا فیلم «مطرب» را ندیده و با «نازان» آشنایی ندارند ولی به دنبال مد و لباس او هستند. قطعا تا چندی دیگر، مدگردهای ایرانی سراغ سبک لباس‌ها و استایل‌های او در فیلم «مطرب» خواهند رفت و سعی می‌کنند آن‌ها را در ایران بازسازی کنند.

اما واقعا «عایشه گل جوشکن» کیست که دارد به این سرعت در ایران معروف می‌شود؟

«عایشه گل جوشکن» متولد سال ۱۳۶۴ در ترکیه است. خانواده عایشه اهل بوسنی بودند. او تحصیلات آکادمیک خود را در رشته سرامیک در آکادمی هنرهای زیبا تاتبیکی ترکیه به اتمام رسانده و در مدرسه آکارتلر استانبول به عنوان مدرس موسیقی فعالیت کرده است.

چندین ترانه خوانده و در مسابقات دورهای ابتدایی EUROVISION نیز شرکت کرده است. یکی از ترانه‌های معروف عایشه به نام deniz ol gel شنیدنی است.

سکانس‌هایی که کار دستش داد

«مصطفی کیایی» برای ساخت فیلم «مطرب» این هنرپیشه نه چندان معروف ترکیه‌ای را یافته و از او در نقش «نازان» بازی گرفته است. در داستان فیلم مطرب، نازان یک خواننده ترک است که به طور اتفاقی با الناز شاکردوست، پرویز پرستویی و محسن کیانی آشنا می‌شود و باقی ماجرا که باید خودتان بروید و فیلم «مطرب» را ببینید.

اما عایشه گل جوشکن در سکانس‌های مختلفی از این فیلم، لباس‌های رنگارنگ و لاکچری می‌پوشد. سکانس‌های زیادی از فیلم مطرب به او و سبک لباس‌هایش در خانه کنار بازیگری مهدی کیایی یا هم‌خوانی با پرویز پرستویی در کنسرت می‌گذرد. همین سکانس‌ها به چشم بیننده‌های ایرانی نشسته و دارند از او تعریف و تمجید می‌کنند.

پیش‌بینی زیاد سختی نیست که تا چند هفته دیگر اینستاگرام ۶۰ هزار فالوری عایشه مملو از ایرانی‌هایی شود که برایش کامنت می‌گذارند، مشتری عکس‌ها و پست‌های او هستند و همین‌طور، فیلم‌سازان ایرانی، مدسازان ایرانی و دیگران هم سوژه خوبی برای فروش و درآمدزایی پیدا کرده باشند.

عایشه اصلا در ترکیه معروف و زبانزد نیست ولی دارد در کشور همسایه سریعا رشد کرده و از بسیاری هنرپیشه‌های ایرانی جلو می‌زند. باید منتظر بازی کردن عایشه در چندین فیلم کمدی دیگر ایرانی بود.

از شما دعوت می‌کنیم؛ نقد و بررسی فیلم «مطرب» را در سایت قندان بخوانید. کمدی که این روزها روی گیشه خوب فروش کرده و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار دارد ولی از نظر معنایی و تکنیکی نتوانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

1 نظر
  1. علی می‌گوید

    “مطرب” یک فیلم با داستانی بسیار سخیف، عادی و بدون حرفی برای گفتن می باشد. آین آمار فروش رو هم باید به پای جو زدگی مردم و یا نیمی از اون رو به پای پسرانی که بخاطر عایشه گل و الناز شاکر دوست به سینما اومدن؛ گذاشت.

    خوشم اومد ۱۶۰
    دوست نداشتم ۱۵۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم