چرا باید هر روز یک خرمالو بخوریم؟

با ورود به فصل پاییز بایپ علاوه بر انار و نارنگی و پرتغال و دیگر میوه‌های خوش‌رنگ زمستانی، برای خوردن خرمالو هم آماده شویم. مبادا طعم گس برخی از خرمالوهای نارس باعث شود از این میوه پر خاصیت دوری کنید.

یونانیان به خرمالو «میوه الهی» می‌گویند. میوه‌ای شیرین و خوشمزه که مملو از ویتامین، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی است. کمتر میوه‌ای به اندازه خرمالو برای بدن مفید و سرشار از ارزش غذایی است.

خرمالو فقط یک میوه نیست؛ طعم‌دهنده غذا است و در کیک و دسرها استفاده می‌شود. جالب است بدانید که کمک به گوارش غذا، کاهش کلسترول و نیز کاهش فشار خون بالا تنها تعدادی از خواص خرمالو هستند. همچنین خرمالو راهی خوشمزه برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند ویتامین A، ویتامین C و منگنز است.

خرمالو کالری پایینی دارد و به همین دلیل در رژیم غذایی افراد چاق قرار می‌گیرد. یک خرمالوی خام به طور متوسط ۱۱۹ کالری انرژی، ۳۱/۲ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۰/۳ گرم چربی، ۶ گرم فیبر و تا دلتان بخواهد از انواع ویتامین‌های A و C و B6 و E و K سرشار است. به این‌ها منگنز، پتاسیم، مس، منیزیم، تیامین، فولات و فسفر را اضافه کنید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که با آسیب‌های سلولی مبارزه می‌کند؛ خطر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و برای پیشگیری از دیابت، فشار خون، چربی، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و غیره موثر است.

به گوارش و دفع غذا کمک می‌کند و یک رژیم غذایی بسیار مفید برای جلوگیری از یبوست است. خرمالو سرشار از فیبر است. هر وعده‌ی آن محتوی ۶ گرم فیبر است که تقریبا یک‌چهارم نیاز روزانه‌تان به فیبر را تأمین می‌کند.

بیش از ۱۶ خاصیت درمانی

خوردن یک عدد خرمالو نیاز ۵۵ درصد بدن شما به ویتامین A را تامین می‌کند. به طور غیر مستقیم به بینایی چشم خود کمک کردید و از سوی دیگر سطح کلسترول خون شما را تنظیم و کاهش خواهد داد.

کاهش التهابات از دیگر خواص خرمالو است. خرمالو به‌لطف داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و تانن‌ها می‌تواند در کاهش التهاب مؤثر باشد.

پیشگیری از سرطان، پیشگیری از رشد تومورهای مغزی، پیشگیری از پیری زودرس، تنظیم گردش خون، بهبود فعالیت متابولیک، تقویت دستگاه ایمنی، تقویت قلب، کمک به سلامت کبد، افزایش سطح انرژی بدن و ده‌ها خاصیت دیگر در مصرف و خوردن خرمالو هست که در تحقیقات مختلف طی سال‌های گذشته کشف شده یا به اثبات رسیدند.

خرمالو سرشار از فیبر است و می‌تواند نیاز بدن شما به فیبر را تامین کند. فیبر بهترین ماده برای پیشگیری از افزایش قند خون و درمان بیماری دیابت است. پس، سعی کنید از فرصت فصل پاییز و زمستان برای خوردن خرمالو استفاده کنید.

خرمالو را می‌توانید مانند سیب تکه تکه کرده و بعد میل کنید. برخی افراد دوست دارند با قاشق بخورند و برخی دیگر با پوست گاز زده و نوش جان می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم؛ با خرمالو انواع دسرها از جمله نان خرمالو درست می‌کنند.

1 نظر
  1. ایتا می‌گوید

    من که عاشقش هستممم

    خوشم اومد ۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم