معرفی فیلم «فورد در برابر فراری»: بفرمایید هیجان زیاد در حد سکته

مردم عاشق مسابقات اتومبیل‌رانی هستند و همیشه فیلم‌هایی با این موضوع در سینما پرفروش شده و طرفداران زیادی داشتند.

اکنون هم فیلم «فورد در برابر فراری» باعث هجوم مردم به سینماها شده است و دارد با فیلم «جوکر» رقابت می‌کند. فیلم داستانی واقعی را به تصور کشیده است. این فیلم داستان رقابت طراحان ماشین در سال ۱۹۶۶ و مسابقه جهانی اتومبیل‌رانی ۲۴ ساعته لمانز که در شهر لومان فرانسه برگزار می‌شود را روایت می‌کنند که باید ماشین فورد را شکست دهند.

قصه‌ای درباره جاه‌طلبی‌های بزرگ فورد و تقابل با انزو فراری که به خلق حماسه‌ای بزرگ در مسابقات اتومبیل‌رانی لمانز ۱۹۶۶ منجر می‌شود.

پس، تا اینجا دو عامل انگیزشی بزرگ برای مشاهده فیلم «فورد در برابر فراری» داریم. کارگردان این فیلم، جیمز منگولد است که در کارنامه‌اش آثار ارزشمندی مانند «راه رفتن روی خط» و «لوگان» دارد.

به طور دقیق‌تر، داستان درباره  کارول شلبی (با بازی مت دیمون) و کن مایلز (با بازی کریستین بیل) است. این دو به کمک شرکت فورد می‌آیند تا ماشین مسابقه‌ای طراحی شود که فراری را شکست دهد. یک ژانر بیوگرافی که اتفاقا خوب از کار درآمده است و شکست و برخاستن را زیبا نشان بیننده می‌دهد.

این فیلم اصلا قصه تکراری، کم رمق و تقلیدی را روایت نمی‌کند. اتفاقا فیلمی بسیار هیجان‌انگیز از آب درآمده است. چون شخصیت‌ها و بازی‌ها در جای خود خوب است؛ مخاطب با فیلم همراه می‌شود و پیچیدگی‌های شخصیتی کسی مانند کن مایلز در جریان داستان را باور می‌کند.

شکست موتور در برابر اراده انسان

در این فیلم هم قدرت ماشین‌ها و موتورها به تصویر کشیده شده است و هم اتفاقات درونی انسانی و خارج از پیست و مسابقه. هم سازوکار روابط انسانی و شکل‌گیری یک حماسه تاریخی در پشت یک رقابت و جدال عجیب را شاهد هستیم و هم هیجان رانندگی، سرعت، مسابقه و بهترین فیلم‌برداری‌ها.

این اثر کمی طولانی است. در حدود ۱۵۲ دقیقه که شاید می‌شد کوتاه‌تر هم ساخت ولی چون جیمز منگولد می‌خواسته تمام مسابقات خاطره‌انگیز سال ۱۹۶۶ را تصویر بکشد تا با جزئیات بگوید چه اتفاقی برای دو شرکت فورد و فراری افتاده است؛ کمی خسته‌کننده می‌شود.

کریستین بیل در ادامه روند انتخاب صحیح نقش‌های سینمایی، اینبار در نقش کن مایلز نیز یکی از بازی‌های تماشایی فیلم را رقم زده و توانسته ظرافت های رفتاری کن مایلز را به خوبی به تصویر بکشد. مت دیمون نیز در نقش کارول شلبی، مکمل بسیار خوبی برای بیل بوده و این دو در صحنه های مشترک، شیمی بسیار خوبی میان‌شان برقرار شده است.

به هر حال، فیلم «فورد در برابر فراری» فیلم دیدنی و ارزشمندی است. باید انتظار داشته باشیم جزو پرفروش‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمای هالیوود در سال ۲۰۱۹ باشد. شما در این فیلم هم به تماشای هیجان و مسابقه و رقابت دعوت هستید و هم تلاش انسان‌ها برای رسیدن به رویاهایشان و بعد شکست خوردن‌شان به خاطر غرور بی‌جا و ذهنیت پوشالی شکست‌ناپذیری!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم