۵ روش درآمد دلاری کاملا کاربردی در ایران

در فضای امروز ایران، شاید درآمد دلاری بهترین راه‌کار برای داشتن کار و حقوقی مکفی باشد.

افرادی که به زبان مادری تسلط دارند و دارای یک تخصص و مهارت خاص هستند؛ می‌توانند به جای اکتفا کردن به درآمدهای چند میلیون تومانی در ایران یا اینکه گشتن به دنبال کار با حقوق مناسب برای گذراندن زندگی؛ سراغ درآمدهای دلاری بروند.

برخلاف تصور عمومی، کسب درآمد به دلار چندان سخت نیست. به ویژه اینکه افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحصیل کردند یا مهارت و تخصصی دارند؛ به راحتی می‌توانند به دلار درآمد داشته باشند.

شما وقتی یک گرافیست حرفه‌ای باشد؛ مهم نیست در ایران یا هر نقطه‌ای دیگر از دنیا زندگی می‌کنید؛ چون می‌توانید طرح‌ها و پروژه‌هایی از سایت‌های مختلف گرفته و به دلار کسب درآمد کنید.

برنامه‌نویس‌ها، توسعه‌دهنده‌های وب، کارآفرینان و طراحان سایت‌ها می‌توانند به جای تومان، به دلار حقوق بگیرند. ارزش دلار در سال ۱۳۹۸ قابل مقایسه با تومان نیست. حتی وقتی شما در ماه فقط چند صد دلاری درآمد دریافت کنید؛ از بسیاری از کارمندان و شاغلین هم سن و سال خود پیشی گرفتید و می‌توانید از پس مخارج یک زندگی متوسط برآیید.

پس، اجازه دهید سراغ روش‌هایی بروید که امکان کسب درآمد دلاری برایتان دارند:

۱- درآمد از شبکه‌های اجتماعی

قدرت شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام را دست کم نگیرید. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید ده‌ها روش درآمدزایی از حساب کاربری اینستاگرام و فعالیت در آن پیدا کنید.

شما می‌توانید یک فشن‌بلاگر، توریسم بلاگر، مد بلاگر، تبلیغات‌چی، مدرس زبان و رایانه و هنرهای دیگر در اینستاگرام باشید و نه چند صد دلار بلکه چند ده هزار دلار هر ماه درآمد داشته باشید.

اینفلوئنسرها در اینستاگرام درآمدهای بسیار بالایی دارند و این روزها مورد توجه خاص کانون‌های تبلیغات قرار می‌گیرند. کافی است فالورهای حساب کاربری خود را به مقدار مشخصی افزایش دهید و بعد آگهی بگیرید.

ساختن فیلم‌های ویدیویی و انتشار آن‌ها در شبکه‌هایی مانند یوتیوب یا تیک‌تاک هم می‌تواند درآمدهای زیادی به سوی شما سرازیر کند.

۲- فروش محصولات دیجیتالی

تصور کنید همیشه باید یک محصول بسیار عالی و سطح جهانی تولید کنید تا فروش ارزی داشته باشید.

شاید باور نکنید ولی فروش کتاب‌های قدیمی یا مجلات و حتی دی‌وی‌دی‌های قدیمی در سایت‌هایی مانند  DECLUTTR یا BOCKCOUTER یا VALOREBOOKS می‌تواند برایتان درآمد دلاری داشته باشد.

فروش فایل قابل دانلود را هم مدنظر داشته باشید. یک کسب‌وکار پر سود به‌خصوص برای افرادی که در خانه هستند و یک اشتراک اینترنت پر سرعت و نامحدود دارند.

این روزها هر چیزی برای فروش به عنوان یک محصول روی اینترنت وجود دارد. ویدئوها و عکس‌های حرفه‌ای، محتوای آموزشی، گزارش‌ها، داده‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، مقالات، اسکریپت و قالب سایت، کدهای برنامه‌نویسی شده و هرچیزی که بتوان آنرا به شکل فایل قابل دانلود درآورد.

۳- خرید و فروش ارز دیجیتالی

این روزها هیچ کسب‌وکار و فعالیت اینترنتی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال درآمدزا نیست و شما را می‌تواند به یک میلیونر تبدیل کند.

بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسانات بالا، حجم مناسب و قدرت سرمایه‌گذاری است. افراد بسیار کمی با بازار ارزهای دیجیتالی آشنا هستند یا قدرت ریسک ورود به این بازار را دارند.

تصور کنید یک ارز دیجیتال را ۱۵۰ دلار بخرید ولی ۱۶۰ دلار بفروشید. ۱۰ دلار سود روی تنها یک واحد ارز می‌تواند چقدر برایتان درآمد داشته باشد؟ حالا، تصور کنید چند صد ارز دیجیتال داشته و با قیمت مناسب از روی وب خریداری و بعد از مدتی بفروشید.

این بازار دایما در حال نوسان است و ریزش یا صعود دارد. دست کم است و می‌تواند به عنوان شغل دوم شما درآمد دلاری بالایی برایتان داشته باشد.

۴- فریلنسینگ و دورکاری

شاید راحت‌ترین روش برای کسب درآمد دلاری در ایران، گرفتن پروژه‌های فریلنسینگ و دورکاری باشد. ده‌ها سایت انگلیسی زبان هستند که روزانه یک سری پروژه‌ها و کارها را دورکاری کرده و شما کافی است یک پروژه مرتبط با مهارت خود را بردارید و انجام دهید.

برای نمونه می‌توان به فریلنسر دات کام یا فریلنسر دات آی آر اشاره کرد. هزاران کارفرما و صدها هزار فریلنسر در این دو سایت آماده هستند تا به معرفی پروژه و انجام کار در قیمت و زمان مشخص و توافقی اقدام کنند.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم؛ کافی است یک برنامه‌نویس وب، طراح سایت، گرافیست، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، وب‌مستر و غیره باشید؛ تا در خانه نشسته و به دلار حقوق بگیرید.

برخی پروژه‌ها روزانه و برخی دیگر ساعتی هستند. هرچقدر مهارت‌های خود را افزایش دهید و به زبان انگلیسی بیشتر تسلط پیدا کنید؛ بهتر و راحت‌تر درآمد خواهید داشت.

۵- کراد فاندینگ

اگر درآمدهای چند صد دلاری در ماه برایتان کافی نیست و به درآمدهای بیشتر یا سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فکر می‌کنید؛ باید وارد وادی استارتاپ‌ها و کراد فاندینگ شوید.

خوب، نیازی نیست حتما خودتان یک استارتاپ راه‌اندازی کنید و دنبال سرمایه‌گذار بگردید یا اینکه سرمایه زیادی داشته باشید.

سایت‌هایی مانند سایت کرادفاندینگ دات کام و  کیک استارتر، پلتفرم‌هایی خوش‌نام و بین‌المللی هستند که برای جذب سرمایه‌های کوچک توسط شرکت‌های تازه تاسیس راه‌اندازی شدند.

افرادی که یک مهارت خاص برای گرفتن پروژه از روی وب ندارند؛ می‌توانند برای تولید محصول و ارایه خدمات خود از این سایت‌ها سرمایه دریافت کرده یا برعکس روی محصولات و خدماتی سرمایه‌گذاری کنند.

اگر بتوانید به تدریج با کراد فاندرهای ایرانی و خارجی آشنا شوید؛ یاد خواهید گرفت روی چه پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که درآمد دلاری بیشتری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم