۱۱ غذای ساده و سبک مناسب برای سفر و بین راهی

شاید شما هم از جمله افرادی هستید که در سفرهای خود مخصوصا سفرهای جاده ای، قبل از این که به مقصد برسید؛ دوست دارید که غذاهای سبک و خانگی را با خودتان داشته باشید و در طول رسیدن به مقصد، از این غذاها استفاده کنید.

غذاهای سبک در طول سفر قبل از رسیدن، همیشه و در هر زمان از سفر همراه شما هستند و از همه بهتر این است که شما به شیوه پخت غذاهاتان هم اطمینان داشته باشید.

معمولا غذاهای مناسب سفر باید سبک، ساده، دسری و راحت هضم باشند. غذاهای سنگین، زود فاسدشدنی و دیرپخت برای سفر و بین راهی مناسب نیستند.

در ادامه می‌خواهیم ۱۰ غذای سفری ساده و سبک به شما معرفی کنیم که البته هر ایرانی بلد است چطور باید آن‌ها را سریعا آماده و در سبد سفر جای دهد. برخی از این غذاها را هم می‌توانید در طول سفر و بین راه سریعا آماده و میل کنید:

سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب پز

از غذاهایی است که حداقل مردان ایرانی در تهیه آن کاملاً حرفه‌ای هستند. سیب زمینی و تخم مرغ آب پز ضمن سرعت در پخت، انرژی زیادی نیز دارند.
البته خوردن زیاد آن مضراتی به همراه دارد؛ ولی به هر جهت خوردن یک بار در سفر آزاردهنده نیست.

با امکانات بسیار ساده ای شامل یک اجاق مسافرتی، قابلمه، آب، سیب زمینی و تخم مرغ و نمک غذایتان حاضر است. تخم مرغ یکی از عالیترین منابع تأمین پروتئین است و همیشه می‌تواند همراه شما در سفرها باشد.

گوجه، خیار و پنیر

بله، درست خوانده اید. این غذا با همین سه مورد یکی از چند غذای ساده در سفر شما خواهد بود. تجربه چندین سال مسافرت ما ایرانیان به ما ثابت کرده است که خوردن این غذا در طبیعت، یکی از لذت بخش ترین لحظات هر مسافرت است.
مطمئن باشید خوردن این غذا ضمن سیر کردن شما و سرعت بالا در تهیه، ویتامین های ضروری بدنتان را نیز تأمین می کند.

انواع کتلک‌ها

بعضی از غذاها هستند که درست کردنشون یکم سخته و ریخت و پاش زیاد دارد اما وقتی پخته می‌شوند از عطر و طعم‌شان می توان حدس زد که چقدر داشتن ذائقه ی چشایی خوب و به درد به خور است.

یکی از این غذاها کتلت است. درست است که مراحل قبل از پخت کتلت کمی سخت و وقت گیر است اما نتیجه فوق‌العاده‌اش، مخصوصا در سفر لبخند را بر روی لب‌های شما و همراهانتان می‌آورد.

فلافل

فلافل هم از دسته غذاهای سبکی هست که هم آسان پخته و درست می شود و هم در سفر کاربردی است.

البته یادتان نرود که حتما شب قبل از طبخ، نخود ها را بگذارید خیس بخورند و فلفل و ادویه های تحریک کننده معده را درون مایع فلافل یا استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده کنید.

کوکو سبزی

کوکو هم از دسته غذاهایی است که در سفر خیلی به داد دل گرسنه شما خواهد رسید و مشکلی هم برایتان ایجاد نخواهد کرد.

برای درست کردن کوکو شما به سبزی کوکو، تخم مرغ، آرد، نمک و فلفل نیاز دارید. همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و بعد از آن که آنقدر زدید تا کف کرد، داخل روغن داغ سرخ کنید. در سفر پیشنهاد می کنیم که سبزی تره و سیر کوکویتان را کمتر بریزید.

جوجه‌کباب یا گوشت کبابی

این غذا همان جوجه کباب معروف خودمان است که به دلیل سرعت بالای طبخ و آسانی تهیه، آن را به عنوان یکی از چند غذای ساده در سفر انتخاب کرده ایم.

سینه مرغتان را که قبلأ خرد کرده،  برای مدتی داخل آبلیمو و پیاز خردشده، نمک، کمی زردچوبه و فلفل سیاه خوابانده ایم؛ به سیخ کشیده و روی آتش سرخ میکنیم.
به همین راحتی یک وعده لذیذ غذایتان در سفر آماده است.

سالاد الویه

برای درست کردن الویه به سیب زمینی، مرغ آب پزو یا کالباس، خیارشور، سس، هویج، تخم مرغ آب پز و ادویه های لازم نیاز داریم. سیب زمینی و تخم مرغ و هویج را آب پز کرده و بعد از خنک شدن آن ها را پوره کرده و سپس با مواد دیگر مخلوط می کنیم. سعی کنید الویه را در سفرهایتان در فصل های سرد درست کنید.

غذایی است که می‌شود هم پیش از سفر سریعا آماده کرد و هم در طول سفر سراغ‌اش رفت.

فست فودی‌ها

غذاهایی مانند همبرگر، شنیسل، ناگت و دیگر فسا فودی‌ها هم برای سفر مناسب هستند.

همبرگر از جمله غذاهایی است که سریع آماده می شود و در طول زمان مزه اش را از دست نمی دهد. شما برای درست کردن همبرگر به گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ، آرد و نمک نیاز دارید. در کنار همبرگرتان از گوجه و کاهو استفاده کنید.

سالاد ماکارونی

کم نیستند افرادی که دوست دارند در سفر یا یک روز طبیعت‌گردی و پیک‌نیک سالاد ماکارونی بخورند. به‌خصوص بچه‌ها عاشق این غذا هستند و می‌تواند آن‌ها را از پای بازی به روی سفره بنشاند.

انواع سالاد ماکارونی را می‌توان تهیه و با خود همراه کنید. برخی هم پاستاها را در خانه پخته و نرم کرده ولی هنگام غذا دیگر مواد سالاد مانند خیارشور، ژامبون، ذرت کنسروی، نخود فرنگی و سس را اضافه می‌کنند.

ساندویچ مرغ

با مرغ کارهای زیادی می‌توان کرد. عمده ایرانی‌ها از غذاهای مرغی استقبال می‌کنند. در سفر می‌توانید ساندویچ‌های مرغ را از قبل آماده کرده و بعد هر کجا برای غذا خوردن ایستادید؛ سریعا میل کنید.

می‌شود برای تنوع ساندویچ‌های مرغ را با خیارشور و گوچه، پیاز و جعفری، قارچ و چیزهایی دیگر همراه کرد تا خوش‌مزه‌تر شوند.

ساندویچ تن ماهی

تن‌ها همیشه یک پای سفر و غذاهای حاضری هستند. اگر کمی خلاقیمت و حوصله داشته باشید؛ می‌توانید انواع ساندویچ‌ها یا غذاهای زود اماده شونده را با تن‌ها و به‌خصوص تن ماهی آماده کنید.

مثلا می‌شود در ساندویچ تن ماهی از کرفس استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم