چرا نرگس محمدی در سریال ستایش ۳ پیر نشده است؟

با شروع فصل سوم سریال ستایش، موج جدیدی از گاف‌ها و انتقادات نسبت به گریم، روایت داستان، فیلم‌برداری و کارگردانی آن در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

در واقع، سریال ستایش بیشتر از اینکه به خاطر بازیگران، کارگردانی، قصه و جلوه‌های ویژه‌اش معروف باشد؛ به خاطر گاف‌های بی‌شمار آن در سه فصل نمایش داده شده سر زبان‌ها افتاده است.

تقریبا در هر فصل ستایش، بینندگان با گاف‌هایی روبرو هستند که نه منطقی بوده و نه هیچ اصل و اساسی برای توجیه آن‌ها قابل قبول است و از یک فیلم و سریال در سطح کیفی ۱ انتظار نمی‌رود.

در مقطعی، آن‌قدر حجم انتقادات به ستایش ۲ اوج گرفت که رئیس صدا و سیما دستور توقف موقت آن را صادر کرد. در واقع در آن مقطع اولین باری بود که یک سریال به واسطه «کیفیت پایین» روند پخش آن متوقف می‌شود.

ستایش ۳ و شروع دوباره انتقادات

هنوز دو الی سه قسمتی از پخش فصل سوم ستایش نگذشته است که دوباره گاف‌های فیلم‌سازی این مجموعه شروع شده و سیلی از انتقادات، شوخی‌ها و کنایه‌ها به شبکه‌های اجتماعی راه یافت.

مهم‌ترین انتقاد به چهره نرگس محمدی در ستایش ۳ برمی‌گردد. بازیگر نقش ستایش در این فصل جوان‌تر با پوستی روشن‌تر و زیباتر است؛ در حالی‌که در فصل دوم صورتی تا حدودی چین و چروک شده با عینک و نشانه‌هایی از پیری داشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هیچ طوری نپذیرفته‌اند که چرا ستایش در فصل سوم این‌قدر جوان شده و نسبت به ستایش ۲ تغییر چهره متفاوتی دارد. به همین دلیل هم شروع به ساختن انواع طنز‌ها، کنایه‌ها، جک و متلک به فیلم شدند.

کاربری نوشته است: «ستایش آن‌قدر پول‌دار شده که بوتاکس کرده …»

کاربر دیگری در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «روند جوانی که نرگس محمدی در سریال ستایش در پیش گرفته است؛ در ستایش ۴ دختر جوانی ۱۵ ساله خواهد بود.»

همین‌طور یک کاربر در اینستاگرام می‌گوید: «بهتر است نرگس محمدی در تلویزیون ظاهر شود و کلینیک زیبایی و کشیدن پوست خود را تبلیغ کند تا پول زیادی به جیب بزند.»

این رو هم بخون

انتقادات به گریم و چهره بازیگر ستایش در این سریال به حدی رسیده که «آرمان زرین‌کوب» تهیه‌کننده این سریال را به جواب‌گویی و واکنش وا داشته است: «ما در سریال «ستایش۱» با یک زن ۲۰ ساله رو به رو بودیم و در فصل دوم با یک زن ۴۰ ساله و حالا در فصل سوم که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود شاید در روند داستانی تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد. این انتقادها پیش از این، نسبت به فصل دوم هم وجود داشت. «ستایش ۲» هم که شروع شد عده‌ای گفتند چرا ستایش پیر نشده و با یک عینک چهره‌اش تغییر کرد، اما اگر به اطراف خود نگاه کنید خانم ۴۰ ساله پیر نیست که بخواهیم او را پیر کنیم و به صورتش چروک اضافه کنیم.»

آیا واقعا ستایش چند ماه پیرتر شده است؟

به گفته تهیه‌کننده ستایش ۳، قصه چند ماه پس از ستایش ۲ شروع شده و به همین دلیل نیازی نبوده چهره نرگس محمدی پیرتر نشان داده شود.

اما واقعیت این است که با مقایسه چهره نرگس محمدی در ستایش ۲ با ستایش ۳ کاملا متوجه می‌شویم گریم‌هایی که در فصل ۲ انجام شده در فصل ۳ نیست و چهره او جوان‌تر‌ با پوستی صاف‌تر و درخشان‌تر است.

هر بیننده‌ای می‌تواند این موضوع را متوجه شود و درک کند و نیازی به ابزارهای پیچیده‌ای برای اثبات ان نیست.

چرا ستایش جوان شده است؟

چند سناریو وجود دارد. سناریوی اول که احتمال آن هم بیشتر است؛ بازیگر نقش ستایش زیاد از گریم و تغییر چهره خوشش نمی‌آید و اجازه نمی‌دهد به پوست صورت او دست بزنند.

در ستایش ۲ هم شایعاتی درباره مخالفت و ممانعت خانم نرگس محمدی از گریم سنگین و پیر نشان دادن چهره او به گوش می‌رسید. چندین بار گزارش شد که از این گریم ناراضی است و شکایت کرده است.

سناریوی دوم این است که تیم گریم سریال ستایش تغییر کرده است و تیم جدید به عمد یا سهوا نخواسته گریم فصل دوم را پیاده‌سازی کند.

سناریوی سوم؛ جذاب‌تر کردن سریال و زیباتر نشان دادن بازیگر ستایش است. در فیلم‌هایی با این درجه کیفی بعید است که به خاطر زیبا نشان دادن یک بازیگر یا خلق صحنه‌هایی عامه‌پسند و جذاب، کیفیت گریم‌ها را زیر سوال ببرند.

برخی هم می‌گویند تهیه‌کنندگان و کارگردان سریال ستایش به عمد دست به خلق چنین گاف‌هایی می‌زنند تا بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دایم سر زبان‌ها باشند و به این شکل برای سریال خودشان موج درست کنند.

موضوعی که شاید تا حدودی درست باشد چون همیشه حاشیه‌های ستایش بیشتر از قصه و بازیگران و کارگردانی موجب پیش‌رانی آن شده و بیننده جذب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم