بهترین مناطق تهران برای زندگی از نظر ساکنین کدامند؟

مناطق تهران به قدری زیاد هستند که هر کدام از این منطقه‌ها شاید به اندازه بسیاری از شهرهای بزرگ کشور جمعیت داشته باشند ولی فاصله طبقاتی موجود در این مناطق به قدری زیاد است که شاید بتوان گفت این فاصله در کشورهای دیگر فاصله بین بسیاری از شهرهای بزرگ آن‌هاست!

یکی از حادترین مشکلات موجود در شهر تهران به عقیده بسیاری از کارشناسان دوقطبی بودن آن است که به شمال و جنوب تقسیم شده و همه امکانات و منابع با این اصل تقسیم بندی می‌شوند.

طبق یک تحقیق انجام شده مناطق جنوبی تهران بزرگترین مشکلات خود را جرم و جنایت، ناامنی در تردد و آلودگی هوا اعلام کرده‌اند که دغدغه اصلی بسیاری از ساکنین این مناطق را تشکیل داده است.

اما جالب است بدانید که همه این دغدغه‌های گفته شده برای جنوب شهر در شمال کشور در اولویت‌های چندم قرار دارد و بزرگترین دغدغه ساکنین این مناطق ترافیک و جمعیت زیاد است! این نگرانی در حالی است که به جرات می‌توان گفت جمعیت مناطق شمالی تهران به مراتب بسیار کمتر از مناطق جنوبی است که دلیل این اتفاق، مساحت زیاد اکثر منازل این منطقه است. تراکم جمعیت در مناطق جنوبی تهران چندین برابر مناطق شمالی است.

از دیگر موارد موجود در این تحقیق این است که زن‌ها، ساکنان کمتر از ۳۰ سال، مجردها، دانشجوها و تحصیلکرده‌ها بیشترین رضایت را نسبت به محله و منطقه خود داشته و احساس رضایت بیشتری را نسبت به مناطق تهران اعلام کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم