پرداخت سود و ثبت نام جدید سهام عدالت در سال ۹۷

سهام عدالت یکی از طرح‌های دولت نهم بود که برای پوشش فاصله طبقاتی اقشار ضعیف جامعه ارایه شد و بسیاری از مردم ایران در این طرح مشمول شده و نام آن‌ها به دارندگان این سهام اضافه گردید. این سهام که در یکی دو سال ابتدایی سود قابل توجهی را به صاحبانش داد ولی در سال‌های بعد بدون سود بود و حواشی زیادی اطراف آن ایجاد شد.

پس از سال‌ها در سال ۹۶ بالاخره دوباره صحبت از سود سهام عدالت به میان آمد که در اواخر سال توسط دولت عملی شده و مبلغی در حدود ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به هر برگه سهام اختصاص داده شد. گروه‌های یک و دو ضعیف جامعه که متشکل از مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی بودند مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و سایر اقشار جامعه نصف این مبلغ را به عنوان سود دریافت کردند.

سهام عدالت

دولت با توجه به تسویه حدود ۵۰ درصدی ارزش سهام با استفاده از سود چندین ساله آن، به دارندگان سهام عدالت امکان داد تا بتوانند با پرداخت نقدی ۵۰ درصد دیگر، اقدام به دریافت سود کامل کنند ولی استقبال خوبی از آن نشد. طبق اعلام رئیس سازمان سهام عدالت کشور پرداخت سود به صورت سالانه خواهد بود و پس از برگزاری مجامع شرکت‌های عضو در این سهام، سودهای اعلامی به مردم پرداخت می‌گردد.

بدین ترتیب پس از اتمام پرداخت سود افراد باقی مانده از سال قبل، به نظر می‌رسد از نیمه دوم سال جدید نیز می‌بایست منتظر اعلام سود هر برگه سهام باشیم و واریزهای سال جدید نیز از زمستان آغاز خواهند شد که طبق روال معمول گروه‌های یک و دو در اولویت پرداخت خواهند بود.

سهام عدالتآیا ثبت نام سهام عدالت در سال ۹۷ انجام می‌شود؟

هر ساله صحبت‌هایی مبنی بر اضافه شدن بعضی از افراد به سهام بگیران عدالت انجام می‌شود ولی عملا اتفاقی رخ نمی‌دهد. به نظر می‌رسد با توجه به حضور حدود ۵۰ میلیون نفر در بین سهام بگیران و وضعیت بد اقتصادی و درآمدی کشور امیدی به ثبت نام جدید نباشد ولی قطعا احتمال این اتفاق وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم