۳ بیماری مادرزادی که زنان از مادرشان به ارث می‌برند!

بیماری مادرزادی از جمله جملاتی است که معمولا بسیاری از زنان برای مشکلاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌شنوند و شاید راهکار مناسبی نیز برای درمان آن‌ها نمی‌یابند ولی این بیماری‌های مادرزادی معمولا موارد مشخصی هستند که در ادامه به ۳ مورد از شایع‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم.

۱- آلزایمر یک بیماری مادرزادی است!

شاید باورتان نشود که یک بیماری همانند آلزایمر نیز مادرزادی است و افرادی که مادرشان دچار این فراموشی و مشکلات این چنینی بودند از احتمال بالاتری برای ابتلا به این مشکل برخوردار هستند. جالب است بدانید که دو سوم از افرادی که آلزایمز مبتلا هستند از قشر بانوان بوده و گفتنی است که دلیل اصلی ابتلا به این بیماری نیز مشخص نیست.

در بررسی‌های انجام شده در زنانی که دچار این بیماری شده‌اند، ارثی بودن آن ثابت شده و متوجه ابتلای مادران این زنان به آلزایمز شده‌اند.

۲- بیماری‌های قلبی و دیابت

دومین مورد از بیماری مادرزادی بیماری‌های مربوط به قلب و دیابت است که طبق تحقیق‌های صورت گرفته در این رابطه، احتمال دوبرابری برای انتقال بیماری از مادر به فرزند وجود دارد. به معنای دیگر زنانی که مادرانشان به بیماری قلبی یا دیابت مبتلا بوده‌اند می بایست توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند چرا که در صورت عدم توجه زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنند به بیماری‌های قلبی یا دیابت مبتلا خواهند شد.

۳- میگرن نیز بیماری مادرزادی است!

سومین مورد نیز که شاید پردردسرترین بیماری حاضر در این لیست است، بیماری آزاردهنده میگرن است که قطعا افرادی که به آن مبتلا هستند را دیده و از تحمل دردی که آنها دارند شنیده‌اید! طبق تحقیقات صورت گرفته، این بیماری نیز مادرزادی بوده و زنانی که مادرانشان به این مریضی دچار بوده‌اند، از شانس بیشتری برای ابتلا برخوردار بوده و باید با مراجعه به پزشک متخصص وضعیت خود را کنترل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم