چه خسارت‌هایی تحت پوشش بیمه بدنه است؟

نکته اصلی در مورد بیمه بدنه این است که باید بدانید دو نوع پوشش کلی در آن وجود دارد که اولین پوشش مربوط به خسارات اصلی بوده و دومین پوشش مربوط به خسارات فرعی یا پوشش‌های فرعی است. در مورد پوشش‌های ابتدایی باید بدانید که خسارات اصلی در آن تعبیه شده است و اگر مشتری نیازمند پوشش‌های بیشتر برای اتفاقات دیگرِ ممکن مانند پاشش مواد شیمیایی یا شکست درجای شیشه و … باشد می‌تواند از پوشش‌های فرعی بیمه بدنه استفاده کند

پس از صحبت در مورد کلیت این بیمه نامه به جزئیات مربوط به هر یک از پوشش‌های خسارتی آن می‌پردازیم که قطعا در تصمیم گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. ابتدا شما باید بدانید که بیمه بدنه در چه مواقعی به درد شما خواهد خورد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱- اگر دو وسیله نقلیه به هم برخورد کنند و شما مقصر حادثه باشید. ( در زمانی که طرف مقابل مقصر حادثه است می‌بایست از بیمه شخص ثالث او، خسارت شما پرداخت شود)

۲- پراید شما با یک شی ثابث برخورد کند، به طور مثال شما با تیر چراغ برق یا دیوار برخورد کنید.

۳- خودروی شما واژگون شود یا به دره‌ای سقوط کند.

۴- خودروی شما دچار آتش سوزی، صاعقه، انفجار شود.

۵- در صورتیکه خودروی شما به صورت جزئی یا کلی سرقت شود. پس از سرقت در صورتیکه خودروی شما آسیب دیده باشید توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.

۶- خسارت‌هایی که در حین نجات خودرو به آن وارد می‌شود توسط شرکت بیمه تامین می‌شود. به معنای دیگر اگر می‌توانید خودرویتان را نجات دهید باید این کار را انجام دهید تا حداقل لاشه خودرو به دست شرکت بیمه برسد.

۷- در صورتیکه باطری و لاستیک ماشین شما دچار آسیب شود تا ۵۰ درصد مبلغ نوی آنها توسط شرکت بیمه پرداخت می‌گردد.

۸- خسارت‌های مربوط به بلایای طبیعی که به همین نام در پوشش‌های فرعی وجود دارد. در صورت وقوع سیل، زلزله و … که این سال‌ها بسیار زیاد شده است، می‌توانید از شرکت بیمه خسارت دریافت کنید.

۹- خسارت‌های مربوط به عدم استفاده از خودرو به هر دلیلی از جمله تعمیرات آن که شرکت بیمه برای هر روز عدم استفاده چیزی در حدود ۲۰ هزار تومان به شما پرداخت می‌کند.

۱۰- خسارت مربوط به افت قیمت خودرو به دلایل مختلف که می‌توانید در صورت عملی شدن این خسارت، چک مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم