پرواز چارتر چیست؟

پرواز چارتر پروازی است که معمولا به یک پرواز ارزان معروف بوده و بسیاری از افراد اولین بلیتی که برای سفرهای خود چک می‌کنند مربوط به این نوع پرواز بوده و در صورت نبود آن به سراغ پروازهای سیستمی می‌روند.

اصولا به پروازی پرواز چارتر می‌گویند که تمام صندلی‌های یک هواپیما یا یک مسیر توسط آژانس مسافرتی اجاره شود و تمام مسائل مربوط به این پروازها توسط دفتر خدمات گردشگری ارائه شود. به طور مثال پرواز تهران-مشهد یا تهران-استانبول از جمله مسیرهای پرترددی است که در همه روزهای سال دارای مسافر بوده و به همین دلیل به شدت مورد علاقه دفاتر خدمات گردشگری است.

معمولا در مسیرهای این چنینی پروازها به صورت یکساله اجاره می‌شوند ولی در مسیرهای خاص‌تر مثل تهران-آمستردام چارتر یک ماهه یا سه ماهه نیز اتفاق می‌افتد که طبیعتا شرکت هواپیمایی برای هر کدام از این پروازها شرایط متنوعی را قرار می‌دهد.

البته چارتر پرواز لزوما توسط دفاتر خدمات گردشگری انجام نمی‌شود و هر سازمان و ارگان و شرکتی می‌تواند اقدام به چارتر نماید. این کار معمولا در زمانی رخ می‌دهد که شرکتی قصد دارد تمام کارکنان خود را در مسیری مانند تهران به اصفهان جابجا کند و به جای خرید بلیط برای تک تک کارکنان، کل هواپیما را اجاره می‌کند تا هم در هزینه خود صرفه جویی کرده باشد (چرا که در این قراردادها تخفیف‌هایی وجود دارد) و هم اینکه راحتی و رفاه بیشتری را برای کارکنانش داشته باشد.

به طور کلی پیرامون پرواز چارتری باید گفت که این پروازها به معنای دربست گرفتن صندلی‌های یک هواپیما برای یک زمان معین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم