پیش بینی قیمت سهام ایران‌خودرو و سهام سایپا

سهام ایران‌خودرو و سهام سایپا این روزها با تلاطم بسیار زیادی در حال معامله بوده و بسیاری از سهامداران تحلیل‌های متفاوتی نسبت به آن دارند ولی به نظر شما سهام ایران‌خودرو و سهام سایپا به چه قیمتی خواهد رسید؟ اگر نمی‌دانید تحلیل زیر را بخوانید.

یکی از نکات مهم در مورد رویه سازمان حمایت این است که معمولا این سازمان مستندات هزینه‌ای شرکت‌های مختلف را دریافت کرده و نرخی که به صورت رسمی اعلام می‌کند چیزی در حدود ۷ تا ۲۰ درصد بالاتر از آن‌چیزی است که هزینه‌ها نشان می‌دهد و بدین ترتیب همه شرکت‌ها معمولا سودده می‌شوند که این سود به صورت ناخالص بوده و اگر شرکت در زمینه هزینه‌های بعد از قیمت‌گذاری بتواند مدیریت کند قطعا این سود ناخالص به سود عملیاتی تبدیل می‌گردد.
به طور مثال سازمان حمایت برای یک خودرو با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به این گونه عمل می‌کند که اگر تمام هزینه‌های شرکت برای آن به ۱۰۰ میلیون تومان برسد این سازمان قیمت ۱۱۰ میلیون تومان را به او اعلام می‌کند که با اضافه شدن هزینه‌های قانونی چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون تومان امکان فروش وجود خواهد داشت که به راحتی چیزی در حدود ۱۰ میلیون تومان سود بیشتر روی هر خودرو به خودروساز می‌رسد.

حامد مددی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در مصاحبه‌ای پیرامون این اتفاقات و وضعیت سوددهی خودروسازان گفت: متاسفانه در حال حاضر هزینه خودروسازان برای ساخت هر خودرو بسیار بالا رفته و در صورت افزایش قیمت احتمالی توسط سازمان حمایت نیز صرفا می‌توان متصور پوشش‌دهی بیشتر هزینه‌های این شرکت‌ها شد. به همین دلایل نمی‌توان سوددهی خاصی را برای این شرکت‌ها اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم