آیا لاستیک‌های زمستانی ارزش خرید دارند؟

با توجه به نیمه رسیدن فصل زمستان و بارش بسیار کم برف و باران، امسال خیلی از مردم استفاده از لاستیک‌های معمولی را به تایرهای زمستانی ترجیح دادند. هرچند استفاده از تایرهای زمستانی در کشور ما بسیار کم است. اما در حالت کلی باید دید که آیا خرید تایرهای زمستانی ارزش خرید دارند یا خیر.

این سوالی است که بسیاری از مردم از خود می پرسند و ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم که آیا این تایرها ارزش خرید دارند؟ چگونه کار میکنند و قیمت آن ها نسبت به تایرهای معمولی چگونه است.

در ابتدا ما به معرفی این نوع از تایرها می پردازیم و خواهیم گفت که این نوع تایرها ساختارشان چگونه است.

تایرهای زمستانی بر خلاف نامشان به خودرو شما قدرت فراخودرویی نخواهند داد. در واقع شما از این تایرها نباید انتظار داشته باشید که بتوانید با خیالی راحت و حتی سرعتی بالا در معابر برفی حرکت کنید.

خاصیت این نوع از تایرها این است که برای رانندگی در دمای بسیار پایین و شرایط مرطوب ساخته شده اند. که البته دلیلی بر این نیست که ما نیازی به این تایرها نداریم؛ در واقع در شرایط بسیار سرد جاده و دمای زیر صفر به احتمال زیاد، ما به این نوع از تایرها احتیاج خواهیم داشت تا حداقل سلامت خودرو و خودمان را تامین کنند.

 

تایرهای زمستانی چگونه کار می‌کنند؟

تایرهای زمستانی یا همان تایرهای برفی از آج عمیق تری نسبت به تایرهای چهارفصل برخوردار هستند. همچنین طراحی آج این تایرها نیز نسبت به تایرهای معمولی متفاوت است و عملکرد بهتری را برای خودرو به ارمغان می آورد.

همچنین تفاوت فاحش بین این دو نوع از تایر در این است که در تایرهای زمستانی از مواد منعطف‌تر و بهتری برای ساخت استفاده شده اند و این یک برتری نسبی نسبت به تایرهای معمولی است.

همچنین عملکرد این نوع از تایرها در مواردی ده برابر بهتر از عملکرد تایرهای چهارفصل است.

در نهایت آیا لازم است که ما تایر زمستانی خریداری کنیم؟

برای رانندگی در فصل زمستان و برف، تایر زمستانی یک گزینه اصلی می‌باشد و نمی‌توان نقش این نوع از تایر را در بهبود عملکرد رانندگی و حتی اعتماد به نفس راننده، نفی کرد.

باید این نکته را هم در نظر داشت که شما در فصل‌های دیگر نمیتوانید با این نوع از تایرها رانندگی کنید، زیرا هم باعث پایین آمدن کیفیت تایر خواهید شد و هم خسارات دیگراحتمالی نیز به خودرو شما وارد می شود.

بنابراین برای استفاده از این نوع تایرها هم باید وقت کافی برای تعویض آنها در هنگام عوض شدن فصل‌ها بگذارید و هم پول بیشتری را برای این نوع از تایرها باید خرج کنید.

منبع: Car Magazine

2 نظرات
  1. مسعود می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    من ۲۰تومن دارم خواستم بپرسم به نظرتون الان چی بخرم بهتره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    خوشم اومد ۱
  2. مسعود می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    من ۲۰تومن دارم خواستم بپرسم به نظرتون الان چی بخرم بهتره ممنون میشم پاسخ‌ بدید

    دوست نداشتم ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم