رابطه شپش سر و خارش پوست کودک چیست؟

خارش پوست کودک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به سال‌های اخیر است که بسیاری از والدین با شکایت‌های بسیار زیاد به پزشک مراجعه می‌کنند و از خارش‌هاش شدید در پوست کودکان خود گله می‌کنند. خارش پوست کودک دلایل زیادی دارد ولی یک از دلایل مهم که از جمله موارد جدید در سال‌های اخیر بوده، شپش سر است که معمولا از دیگر کودکان سرایت می‌کند.

شپش سر از جمله مواردی است که شاید برای خیلی‌ها دیدن و شنیدن از آن عجیب باشد ولی قبول کنید یا نکنید این روزها بسیاری از کودکان درگیر این شپش‌ها هستند و شپش‌های ریز سفید در لابلای موی بسیاری از کودکان حرف اول را می‌زند!

رابطه شپش سر و خارش پوست کودک چیست؟

شپش سر در سال‌های اخیر در مدارس و مهدهای کودک رو به فزونی رفته و بسیاری از کودکان به دلیل ارتباطی که در این مکان‌های عمومی دارند مبتلا به آن شده و این زنجیره انتقال ادامه پیدا می‌کند. معمولا شپش سر در کودکان در محل‌هایی مانند ریشه مو، گردن و پشت گوش دیده می‌شود.

رابطه شپش سر و خارش پوست کودک چیست؟

یکی از نکات مهم در مورد شپش سر رشد عجیبی است که از آن گزارش شده و به شدت سرایت پذیر است و اطرافیان فرد نیز به سرعت به این شپش‌ها مبتلا می‌شوند. یکی از اشتباهات رایج پدر و مادرها در هنگام مواجهه با بیماری شپش سر اشتباه گرفتن آن با حساسیت پوستی است.

در صورتیکه که کودک شما با گلایه از خارش سر به شما مراجعه کرد حتما مکان‌های مذکور را چک کرده و در صورت کمترین سفیدی به پزشک مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم