۱۱ آنتی بیوتیک طبیعی که طبیعت به ما هدیه داده است

کشف و توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان بهترین ناجی برای حیوانات و انسان‌ها شناخته شده است. قبل از به وجود آمدن آنتی‌بیوتیک‌ها بسیاری از عفونت‌های باکتریایی، منجر به مرگ می‌شد. ما در این مطلب به معرفی انواع آنتی بیوتیک طبیعی که در طبیعت وجود دارند، می پردازیم.

در حال حاضر، باکتری‌ها با دارو‌های آنتی‌بیوتیک بسیار سازگار هستند و می‌توانند مواد دارویی آنتی‌بیوتیک را به خود جذب کنند. بنابر‌این بهتر است برای مدتی هم که شده، مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک را قطع کرده و از آنتی بیوتیک‌ طبیعی استفاده کنیم.

 

سیر

 

سیر یکی از بهترین‌های آنتی بیوتیک طبیعی است. سیر نه تنها به عنوان یک آنتی‌بیوتیک، بلکه به دلیل وجود ترکیباتی به نام آلیسین، دارای خواص ضد ‌قارچ، ضد‌ ویروس و ضد ‌میکروبی است. البته فرقی نمی‌کند سیر را پخته و یا خام مصرف کنید.

 

روغن پونه‌ کوهی

 

یکی دیگر از آنتی بیوتیک طبیعی، گیاه پونه ‌کوهی است. این گیاه خوشمزه علاوه بر آنتی‌بیوتیک بودن، برای درمان عفونت‌های دستگاه گوارش نیز استفاده می‌شود.

هم‌چنین این آنتی بیوتیک طبیعی، حاوی ماده‌ای به نام کارواکرول می‌باشد که علاوه‌بر ضد قارچ بودن، می‌توان این روغن را برای مشکلات و زیبایی پوست نیز استفاده کرد.

 

سرخارگل

 

این آنتی‌بیوتیک، یکی از بهترین داروهای گیاهی در طبیعت است. اما دیده شده بسیاری از افراد، از این آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌کنند. متاسفانه تحقیقات نشان داده این گیاه تاثیری بر درمان سرماخوردگی ندارد.

اما این گیاه توانایی در درمان عفونت‌های باکتریایی، عفونت خون و حتی عفونت ریه تاثیر بسزایی دارد.

 

فلفل هندی

 

خوردن فلفل تجربه بسیار وحشتناکی است اما اگر برای درمان باشد، می‌توان طعم تند آن را تحمل کرد. فلفل حاوی آنتی بیوتیک طبیعی و خاصیت ضد قارچ است.

البته اگر حساسیت به فلفل دارید و یا از مصرف آن دوری می‌کنید، بهتر است پودر فلفل را با مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید، تا آسیبی به بافت‌ها حساس بدنتان وارد نشود.

 

عصاره دانه گریپ‌فروت

 

شاید بتوان این انتی بیوتیک طبیعی را میوه‌ای موفق خطاب کرد! زیرا از عصاره دانه‌های گریپ‌فروت در ساخت صابون‌های آنتی‌باکتریال نیز استفاده می‌شود.

عصاره دانه‌های این میوه برای درمان عفونت‌های باکتریایی و هم‌چنین جوش‌هایی که بر اثر بلوغ به وجود آمده‌اند، استفاده می‌شود.

 

زنجبیل

 

زنجبیل بهترین ادویه برای مصرف در غذاهای ما است. هم‌چنین، ثابت شده است که این ادویه خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و بیماری‌های مربوط به سیستم گوارش را درمان می‌کند.

زنجبیل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی، سیستم دفاعی بدن شما را در برابر بیماری‌هایی مثل سالمونلا، لیستریا و کامپلیوباکتر، مقاوم می‌کند.

 

کلم

 

در بسیاری از بیماری‌های سیستم گوارش و روده، کلم بهترین گزینه برای پیشگیری و درمان است. اما این آنتی بیوتیک طبیعی، توانایی مبارزه با باکتری‌ها را نیز دارد.

ترکیبات گوگرد در کلم باعث ایجاد گاز در بدن می‌شود، اما این ترکیبات به صورت عالی، سلول‌های خطرزا را از بین می‌برند.

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از معجزه‌آساترین آنتی بیوتیک طبیعی است. در واقع ترکیب روغن نارگیل با اکسیدان‌ها در بدن، موجب به وجودآمدن ویژگی ضد قارچی و ضد میکروبی می‌شود.

استفاده مداوم این روغن به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند. اما اگر شما از چربی بالا برخوردار هستید، بهتر است در مصرف این آنتی بیوتیک طبیعی زیاده‌روی نکنید.

 

آب سیب

 

آب ‌سیب در واقع دارای ویژگی‌های درمانی زیادی مثل کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

هم‌چنین، آب‌ سیب دارای خاصیت‌های ضد‌عفونی کننده نیز است. بنابر‌این اگر در معرض هوای آلوده‌، مثل هوای شهر تهران هستید، بهتر است به صورت مداوم آب‌ سیب مصرف کنید.

 

عصاره مر

 

این گیاه و انتی بیوتیک طبیعی را می‌توان در عطاری‌ها پیدا کرد. در واقع عصاره مر، یکی از بهترین آنتی‌بیوتیک‌ها است که در کتاب‌های تاریخی نیز به خاصیت درمانی این گیاه و عصاره‌اش، اشاره شده است.

هم‌چنین یک مطالعه تحقیقاتی تایید کرده است که این آنتی بیوتیک طبیعی توانایی مبارزه با باکتری‌هایی مثل E. Coli  و ارئوس، که از قوی‌ترین باکتری‌ها هستند، را دارد.

 

عصاره برگ زیتون

 

فقط زیتون و روغن زیتون نیست که مزایای بسیاری به همراه دارد. بلکه از ۱۸۰۰ سال پیش از عصاره برگ درخت زیتون برای کاهش تب بدن استفاده می‌شد.

هم‌چنین، این آنتی بیوتیک طبیعی توانایی درمان بیماری مالاریا را دارد. وجود ماده‌ای به نام النولیک، در این برگ باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم