۵ گیاه که در نور کم منزل شما به‌خوبی رشد می‌کنند!

این روزها با گسترش آپارتمان نشینی و استفاده از فضاهای کوچک، انتخاب گیاهانی که بتوانند با نور کم و حتی محیط‌های تاریک رشد کرده و فضای خانه را دلپذیر کنند، کمی سخت به‌نظر می‌رسد.

از آنجایی که حیات اکثر گیاهان به نور وابسته است، پس بایستی در انتخاب گونه‌هایی که جهت استفاده در خانه می‌خواهیم، دقت کنیم.

در مقاله زیر قصد داریم تا ۵ گیاهی که به‌طور حتم قادر هستند تا در محیط‌های کم نور و حتی تاریک دوام آورده و به رشد خودشان ادامه دهند، به شما معرفی کنیم تا شاهد پژمرده شدن و به دنبال آن غمگینی‌تان نباشیم!

البته به این نکته دقت داشته باشید از آنجایی که این گیاهان مواد مغذی برای رشد را از طریق خاک و آب تهیه می‌کنند، پس بایستی به افزودن مواد مورد نیاز آن‌ها به گلدان توجه ویژه‌ای داشت و انتظار نداشته باشید تنها با یک آب دادن ساده، گیاه شما تا سال‌های طولانی با شادابی و نشاط به رشد خود ادامه دهد!

بهترین گیاهان برای رشد در نور کم و محیط‌های تاریک

۱- سانسوریا

این روزها سانسوریا که در دو مدل معمولی و ابلق بیشتر دیده می‌شود، در خانه، محل کار، هتل‌ها و… حضور فعالی دارد. دلیل اصلی برای تهیه این گیاه را بایستی در مقاوم بودن آن نسبت به محیط‌های مختلف، کمبود آب و همچنین عدم نیازش به نور دانست که در کنار زیبایی کافی (به‌خصوص نمونه ابلق) آن را به انتخاب نخست بسیاری بدل ساخته است.

۲- گل گندمی (عنکبوتی)

این گیاه که از رشته‌هایی با رنگ سبز روشن و تیره تشکیل شده، مناسب برای محیط‌های آپارتمانی بوده و همچنین گیاهی کم توقع با رشدی سریع برای افراد تازه کار است. ارتفاع گل گندمی تا ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. برگ‌های خطی و باریک آن حدود ۲۵ سانتی متر طول دارد و به صورت نوار‌های سبز‌ی است که در میان هر یک نوار سفید رنگی مشاهده می‌شود.

۳- آلوئه‌ورا

اگر اسم آلوئه‌ورا را به عنوان گیاه نشنیده باشید، احتمالا شربتش را خورده‌اید! همچنین ژل موجود در عصاره این گیاه سرسخت به عنوان درمان موضعی برای انواع سوختگی‌ها، بریدگی‌ها، نیش حشرات و خشکی پوست می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آلوئه‌ورا در محیط‌های گرم و پرنور همانند مکان‌های تاریک و نمور قادر به رشد بوده و به‌سختی می‌توان آن را مغلوب کرد تا رشد نکند!

۴- سرخس بوستون

سرخس‌ها یکی از انواع نخستین گیاهان هستند که در کره زمین رشد کردند و برای همین می‌توان حدس زد که با حداقل امکانات نیز قادر به ادامه حیات خواهند بود. سرخس بوستون یکی از دسته گیاهان زیبایی است که با نام سرخس برگ شمشیری نیز شناخته می‌شود. این مدل از گیاهان در محیط‌های با نور کم هم به‌خوبی رشد می‌کنند اما برای ادامه حیات به آبیاری نسبتا زیاد و محیط مرطوب علاقه‌مند هستند.

۵- بامبو

حتما تا به حال نام بامبو را شنیده‌اید، گیاهی که نه تنها در خاک بلکه در آب نیز رشد کرده و بدین سبب یکی از ساده‌ترین گیاهان برای رشد در آپارتمان محسوب می‌شود. گیاه بامبو که تاکنون بیش از ۶۶۲ نوع آن شناخته شده، دارای قطر و ضخامت‌های متفاوت است و در حال حاضر بهترین نوع بامبو در ژاپن، چین و به طور کلی کشورهای شرق آسیا و هند روییده و کشت می‌شود. مدلی نیز که در ایران به‌فروش می‌رود، از نوعی لاکی بامبو یا بامبوی خوش شانس است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم