چگونه یک عطر تابستانی خنک و خوشبو با ماندگاری بالا انتخاب کنیم؟

قطعا می‌دانید برای روزهای گرم تابستان باید از عطر با رایحه مناسب استفاده کنید. انتخاب عطر تابستانی در وهله اول آسان به نظر می‌رسد ولی می‌تواند بسیار حساس و سخت شود به‌طوری‌که نداشتن تجربه کافی باعث خرید عطرهایی نامناسب شود.

عطرها به شدت وابسته به دمای محیط هستند و از دمای هوا تاثیر می‌گیرند. بنابراین، در تابستان عطری نیاز داریم که هنگام کار در بیرون از خانه، مهمانی‌های باغ، کنار دریا، پارک و فعالیت‌های تابستانه ماندگاری و خنکی خود را حفظ کند و البته خوشبو باشد.

۱- عطرهای خنک و سرد

رنگ شیشه و عطر اصلا اتفاقی و سلیقه‌ای نیست. سازندگان عطر و ادکلن با اهدافی خاص رنگ شیشه و عطر را انتخاب می‌کنند. طبق گفته کارشناسان حوزه عطر، در اغلب موارد عطرهایی با رنگ زرد، سبز، صورتی و آبی عطرهایی با رایحه‌های خنک، شاد و تازه، مناسب فصل تابستان هستند.

شما باید برای تابستان سراغ عطرهایی با بوی خنک و سرد بروید.

۲- عطرهای گلی میوه‌ای

بهترین رایحه‌ها برای عطرهای تابستانی، عطرهای موسوم به گلی میوه‌ای هستند. به عنوان مثال، طرهایی با رایحه نعناع هندی، چوب درخت سدر، شکوفه لیمو، پرتقال و ماندارین، چوب خیس و نارنج، خیار دریا و اقیانوس برای استفاده در تابستان بسیار مناسب خواهند بود.

۳- عطرهای ملایم و طبیعی‌تر

اصلا سراغ انتخاب عطرهای با رایحه شیرین، سنگین و بیش از حد غلیظ برای تابستان نروید چون اطرافیان را از خود فراری خواهید داد.

در ماه‌های گرم سال باید عطرهایی با رایحه ملایم‌تر و طبیعی‌تر استفاده کرد تا برای دیگران غیر قابل تحمل نشود و موجبات آزار و اذیت آن‌ها را فراهم نکند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در تابستان سراغ عطرهای گلی و میوه‌ای برویم.

رایحه مرکبات خشک، چای سبز یا گل‌هایی مانند یاس سفید، یاسمن و گل مریم نیز توصیه شده‌اند.

abstract triangular yellow white orange summer background

۴- عطرهای متناسب با شخصیت

سعی کنید در تابستان عطری متناسب با شخصیت و فعالیت خود انتخاب کنید. از خودتان بپرسید چه انتظاری از رایحه و ماندگاری عطر دارید؟ چند بار در طول روز عطر می‌زنید و اینکه بیشتر در محیط‌های باز و بیرون از خانه هستید یا محیط‌ها و میهمانی‌های درون خانه؟

دنبال عطری رمانتیک هستید یا عطری شیک و کلاسیک؟ عطرهای با بوهای طبیعی را بیشتر دوست دارید یا عطرهای مصنوعی و معروف برندهای جهانی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم