۵ دلیل برای تماشای سریال هیولا

هیولا یکی از پرسروصداترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر است. پخش این سریال از سال ۹۸ آغاز شده و تا کنون ۱۴ قسمت آن به صورت هفتگی منتشر می‌شود.

هیولا آخرین ساخته مهران مدیری است. فیلمی در ژانر طنز و کمدی که پس از سال‌ها شاهد همکاری مجدد پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران با مهران مدیری در نویسندگی فیلم‌نامه هستیم.

هنرمندان و بازیگران شاخصی در سریال هیولا ایفای نقش می‌کنند. از خود مهران مدیری گرفته تا فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، میرطاهر مظلومی، نیما شعبان نژاد، عزت الله مهرآوران، فرزین محدث، افشین زی‌نوری و محسن قاضی مرادی!

البته، همین نام‌ها هم انتظار از سریال هیولا را بالا بردند و بعد مردم پس از مشاهده چند قسمت اولیه آن، دلسرد و ناامید شدند.

خلاصه داستان سریال هیولا این است: هوشنگ معلم ساده و با شرافتی که به زندگی خود قانع است و چشم‌ داشت زیادی به مال دنیا ندارد، اما ناخواسته در مسیری قرار می‌گیرد که زندگی‌اش تغییر می‌کند و وارد جریان اختلاس و کلاهبرداری می‌شود. او به شکل غیرمنتظره‌ای صاحب مال و منال و ثروت بادآورده‌ای شده و از شخصیت قبلی خود فاصله می‌گیرد. داستان در چند دوره زمانی از قاجار تا به امروز روایت می‌شود.

موضوع سریال هیولا درباره خانواده‌ای است که از زمان احمدشاه تا حالا می‌خواهند شریف باشند و شریف بمانند. درست مثل نام خانوادگی‌شان و اسم کوچه‌ای که در آن زندگی می‌کنند: «شرافت».

اما انگار شریف ماندن این روزها خیلی سخت شده‌ است. نه تنها به‌دلیل مشکلات اقتصادی، بلکه به‌ دلیل پیدا شدن نسل جدیدی از شرافت که از پدر به جای شریف بودن، آسایش و رفاه می‌خواهند. نسل دههٔ هشتاد و از آن معترض‌تر دههٔ نود.

اما نقدها و انتقادات زیادی به جدیدترین ساخته مهران مدیری شده است. برخی هیولا را کپی‌برداری از سریال معروف بریکینگ بد می‌دانند و برخی دیگر از مدیری فیلمی در حد و اندازه  آثار گرانقدر او همچون «شب‌های برره» یا «مرد هزارچهره» انتظار داشتند.

ضرباهنگ کند سریال، شوخی‌های قدیمی، فضای خسته‌کننده و سکانس‌هایی که بیش از حد کش داده می‌شوند از دلایل مهمی بودند که مردم بگویند هیولا ارزش خرید و دیدن ندارد.

اما ما ۵ دلیل قانع‌کننده برای تماشای سریال هیولا داریم تا اگر شما تا کنون هیچ قسمتی از آن را دانلود و تماشا نکردید؛ بهتر است هرچه زودتر دست به کار شده و با این سریال مدیری همراه شوید:

۱- با ایرانی‌ها مقایسه کنید نه خارجی‌ها

شاید یکی از دلایل گسیل شدن سیل انتقادات به سوی سریال هیولا، عوض شدن ذائقه و کیفیت سریال دیدن ما باشد.

آن‌قدر این روزها راحت از اینترنت سریال و فیلم خارجی دانلود و تماشا می‌کنیم که با دیدن یک سریال ایرانی مانند هیولا، سریعا موضع گرفته و احساس می‌کنیم باب میل ما نیست و سطح کیفی نازلی دارد.

صد البته سریال هیولا قابل مقایسه با سریال‌های درجه دو و سه خارجی نیست و سال‌ها است که در خارج از کشور پیشرفت‌های زیادی در حوزه فیلم‌سازی رخ داده است که در ایران نه نرم‌افزاری و نه سخت‌افزاری امکانش نیست.

سریال هیولا در میان سریال‌های کنونی شبکه نمایش خانگی یک سر و گردن هم از نظر فیلم‌نامه و هم از بازیگری و کارگردانی بالاتر است. به پای سریال‌هایی مانند شهرزاد نمی‌رسد ولی نمره قابل قبولی در میان ایرانی‌ها دارد.

۲- یک اثر سیتکام موفق

غالب منتقدان سریال هیولا اعتراف دارند در بخش سیتکام سریال موفقی است. یعنی مدیری توانسته هم‌ذات‌پنداری افراد جامعه با تک تک بازیگران و نقش‌های سریال را به دست بیاورد.

هریک از نقش‌های این سریال در دنیای بیرونی ما نمونه‌های واقعی داشته و به همین دلیل مخاطب با شخصیت‌ها همراه می‌شود، با آن‌ها قاه قاه می‌خندد و بعد از سرخوش شدن از صحنه‌های طنز لحظه‌ای که شاهدش بوده است، به فکر فرو می‌رود و نتیجه‌گری می‌کند.

۳- تیتراژ و فیلم‌برداری خوب

در هیولا شاهد تیتراژی شیک و مرتب هستیم. ویژگی که این روزها در کمتر سریال ایرانی مشاهده می‌کنید. این تیتراژ به خوبی با موسیقی همراه شده است و شما کیف خواهید کرد.

کیفیت تصویربرداری و نکات فنی سریال هم خوب است. می‌توانید به راحتی تجربه کارهای قبلی مهران مدیری را در هیولا مشاهده کنید. صحنه‌بندی‌های مناسب، سکانس‌های مدیریت شده، فیلم‌برداری و نورپردازی خوب باعث می‌شوند شما اگرچه از دست شوخی‌ها و برخی صحنه‌های طولانی بی‌مزه خسته شوید؛ ولی هنوز این سریال را دنبال کنید.

۴- بریکینگ بد ایرانی

در سریال بریکینگ بد یک معلم و دانشمند شیمی در دامان مافیای مواد مخدر می‌افتد ولی در هیولا یک معلم شیمی با شرافت تبدیل به اختلاس‌گر و مفسد اقتصادی می‌شود.

موضوعی که این روزها در بستر جامعه ایران زیاد مشاهده می‌شود و همه درباره‌اش صحبت می‌کنند. مافیای ثروت و قدرت و اختلاس و پول‌شویی و شرنوشتی که در انتظارشان است.

پس، اگر دوست دارید بدانید چگونه یک معلم با شرافت از یک خانواده اصیل و شرافتمند ایرانی تبدیل به یک زالویی می‌شود که خون مردم جامعه را مکیده و پول روی پول می‌گذارد؛ باید قسمت‌های سریال هیولا را دنبال کنید.

۵- برند مهران مدیری

انگار اگر یک اثر از مهران مدیری را نبینیم؛ چیزی را از دست دادیم و شاید در آینده غصه‌اش را بخوریم.

مهران مدیری کم اثر نداشته که بد شروع کردند ولی به تدریج خوب و بهتر شدند و در نهایت یکی از جاودانه‌ترنی اثرهای او به شمار می‌روند.

سریال قهوده تلخ را به یاد بیاورید. چند قسمت اول اصلا فروش نمی‌رفت و کسی نامش را نشنیده بود ولی رفته رفته یکی از بهترین اثرهای مهران مدیری شد و قطع ناگهانی آن چه جنجالی در جامعه ایران به پا کرد.

منتقدان امیدوار هستند سریال هیولا به تدریج بهتر شود؛ شوخی‌های خنده‌دارتر و واقعی‌تری ببینیم و داستان فیلم آن‌چنان جذاب و دارای تعلیق باشد که بی‌صبرانه منتظر پخش قسمت بعدی بمانیم!

1 نظر
  1. فرشید می‌گوید

    شهرزاد واقعا سریال خوبی بود؟ به گرد پای شهرزاد نمیرسه!!! اتفاقا هیولا سریال خیلی باحال و با نمکیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم