۱ + ۵ نکته مهم برای خرید گوشت مرغ سالم

گوشت مرغ یکی از مواد غذایی اصلی و پر مصرف در سبد خانواده‌های ایرانی است. آشپزها و خانم‌های ایرانی در درست کردن انواع غذاها با گوشت مرغ حرفه‌ای هستند و همیشه باید در یخچال و فریز چند تکه مرغ باشد.

خرید گوشت مرغ یک کار روزانه و هفتگی برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان است ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که چه گوشت مرغی برای خرید مناسب است؟

در هنگام خرید گوشت مرغ باید به چه نکاتی توجه کنیم و از کجا بفهمیم یک مرغ تازه است و یک بسته‌بندی گوشت مرغ ارگانیک است؟

با ما و سایت قندان همراه باشید تا ۱ + ۵ نکته مهم برای خرید گوش مرغ را با هم مرور کنیم:

نکات مهم خرید مرغ

۱- طبیعی است که باید گوشت مرغ تازه‌ای خریداری کنیم. گوشت مرغی که ۷۲ ساعت از ذبح آن گذشته باشد؛ برای خرید مناسب نیست. پس، همیشه سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر گوشت مرغ خود را تهیه کرده و به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، تاریخ بسته‌بندی، شرایط نگهداری و اطلاعات دیگر دقت کنید. حتما گوشت مرغ را در بسته‌بندی خریداری کنید و از خرید مرغ فله دوری کنید.

۲- گوشت مرغ در بخش‌های سینه و ران باید سالم، بدون خون مردگی، بدون بوی غیر عادی، بدون ضرب دیدگی و تمیز باشد. گوشت مرغ در قسمت سینه باید کاملا سفید و در قسمت ران سفید متمایل به سرخی باشد.

۳- دقت کنید پوست مرغ به طور کامل بخش‌های مختلف کشیده شده باشد و کل حجم مرغ سالم نمایش داده شود. اگر گوشته مرغ بسته‌بندی و تکه شده می‌خرید؛ همه تکه‌ها باید یک رنگ و سالم باشند.

۴- وزن مرغ یکی از عوامل بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید، مد نظر داشته باشید. مرغ با وزن ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم برای خرید مناسب است و مرغ‌های بزرگ‌تر خطر استفاده از هورمون را دارند. مرغ‌های کوچک‌تر از این وزن نیز خوشمزه نیستند. اگر گوشت مرغ بسته‌بندی و تکه‌ای می‌خرید؛ دقت کنید سینه یا ران مرغ چندان بزرگ یا کوچک نباشد و اندازه‌ای طبیعی داشته باشد.

۵- از خرید مرغ‌هایی با رنگ زرد، سبز و رنگ‌های غیرطبیعی دیگر خودداری کنید. چون این رنگ‌ها نشانه کهنگی، بیماری و آلودگی هستند. مرغ نباید دارای ذرات خارجی باشد و هیچ خونریزی زیر پوست دیده نشود.

جگر مرغ نخرید

به چند دلیل، خرید و خوردن جگر مرغ توصیه نمی‌شود. نخست، به علت استفاده بی‌رویه از واکسن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورش صنعتی طیور و تجمع بازمانده دارویی آنها در کبد، خوردن جگر توصیه نمی‌شود.

افزون بر این، جگر مرغ دارای مقدار زیادی چربی است و برای افراد چاق و دارای چربی خون کاملا مضر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم