۵+۱ نکته مهم برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان خارجی

شاید ده سال پیش آموزشگاه‌های معتبر زبان خارجی به تعداد انگشت‌های دست بودند ولی امروز شاهد گسترش و رشد بی‌رویه انواع آموزشگاه‌های زبان انگلیسی و زبان‌های خارجه دیگر هستیم.

بسیاری از این آموزشگاه‌های زبان از کیفیت و خروجی مطلوبی برخوردار نیستند و نمی‌توانند آموزش‌های لازم را به متقاضیان انجام دهند. تعداد آموزشگاه‌های فاقد استانداردهای لازم آن‌قدر افزایش پیدا کرده است که عدم شناخت درست یک آموزشگاه می‌تواند باعث هدر رفتن هزینه و زمان شود.

این روزها فقط از روی تبلیغات، نام و نزدیکی مکان یک آموزشگاه به محل سکونت و کار نمی‌توان، فرزندان خود را در یک مرکز آموزشی ثبت‌نام کنید یا خودتان برای افزایش دانش زبان انگلیسی و آموختن زبان جدید؛ به آن‌ها مراجعه کنید.

باید معیارهای انتخاب درست یک آموزشگاه زبان خارجی را دانسته و درباره هر آموزشگاه مدنظرتان اطلاعات کاملی به دست بیاورید. در این مطلب، ۵ نکته مهم در انتخاب یک آموزشگاه زبان خارجی را بیان می‌کنیم و بعد یک نکته مهم برای ثبت‌نام کودکمان در مرکز آموزشی زبان ذکر خواهیم کرد.

۱- کیفیت اساتید و تدریس

ستون یک آموزشگاه خوب را اساتید حرفه‌ای و تحصیل‌کرده، با تجربه و سابقه درخشان تشکیل می‌دهند. اولین نکته‌ای که باید برای انتخاب یک آموزشگاه زبان مورد توجه قرار گیرد؛ کیفیت تدریس و اساتید است.

اساتید زبان‌های خارجی با تحصیلات مرتبط، سابقه کار مشخص، به‌روز و دارای بیان قوی برای انتقال اطلاعات تاثیر زیادی روی کیفیت تدریس می‌گذارد. برخی از آموزشگاه‌ها روی سیستم آموزشی تاکید زیادی دارند و از مدرن‌ترین روش‌های آموزش زبان سود می‌برند. اولویت انتخاب خود را چنین آموزشگاه‌هایی قرار دهید نه نام و تبلیغات پر زرق و برق!

۲- محیط آموزشی و تجهیزات

در یک آموزشگاه، محیط آموزشی و فضای مناسب کلاس‌ها و امکانات آن‌ها بسیار اهمیت دارد. علاوه بر اینکه یک محیط آموزشی باید تمیز، مرتب و منظم، مناسب برای تدریس و آموزش، دارای امکانات کمک آموزشی، سیستم گرمایش و سرمایش و به دور از ترافیک و سروصدا باشد؛ باید ظرفیت هر کلاس به تعداد آموزش‌گیرنده‌ها باشد.

دانش‌جو باید در کلاس و محیط آموزشی احساس راحتی و صمیمیت کند. محیط‌های شاد برای کودکان و محیط‌های دارای امکانات پیشرفته و مورد نیاز برای سطوح بالای آموزشی الزامی است.

فناوری در آموزش زبان بسیار تاثیرگذار است و این روزها بدون به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی نمی‌توان زبان جدیدی یاد گرفت. یک آموزشگاه زبان باید بتواند از امکانات فناورانه به بهترین شکل استفاده کند.

۳- مدیریت توانمند

برخی افراد مدیریت را اصل اول کیفیت هر آموزشگاهی می‌دانند. در مرکزهای آموزشی زبان هم مدیریت توانمند می‌تواند عملکرد سایر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

یک مدیر می‌تواند چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده را رفع کند و آموزشگاه را به سوی استفاده بیشتر از فناوری و امکانات کمک آموزشی، راه‌کارهای فناورانه و سیستم یادگیری بهتر سوق دهد.

حتما بررسی کنید مدیریت آموزشگاهی که می‌خواهید خودتان یا فرزندتان را ثبت‌نام کنید؛ در چه وضعیت است و چه امتیازی می‌گیرد.

۴- سیستم آموزشی و ارزیابی

آموزشگاه‌های زبانی که موفق عمل کردند و توانستند برای خودشان آوازه‌ای به هم بزنند؛ از سیستم آموزشی، ارزیابی و رویکردهای جدید سنجش دانش زبان‌آموزان استفاده می‌کنند.

این آموزشگاه‌ها کتاب‌های کمک آموزشی قوی، برنامه و چارت آموزشی مشخص، سیستم آموزشی تشویقی نه تدریسی، ارزیابی مستمر، دوره‌های آموزشی متنوع و شیوه منحصربه‌فرد خود سود می‌برند.

۵- مشاوره حرفه‌ای

هر زبان‌آموزی به مشاوره برای یادگیری زبان خارجی جدید نیاز دارد و مراکز آموزشی باید مشاورین حرفه‌ای و قدرتمندی داشته باشند. بسیاری از آموزشگاه‌ها این موضوع را سبک شمرده و اصلا از مشاوره استفاده نمی‌کنند.

آموزشگاه زبان مناسب کودکان

اگر تصمیم دارید فرزند خردسال خود را برای آموزش زبان به کلاس بفرستید؛ باید بدانید هر آموزشگاه بزرگسالی برای کودک شما مناسب نیست.

یک مرکز آموزشی مناسب باید دوره‌های آموزش زبان مناسب کودکان را داشته باشد؛ فضای آموزشی و کلاس شاد مناسب کودک، وسایل کمک آموزشی زبان کودک، سیستم آموزشی مناسب کودک، اساتید دارای قدرت ارتباط‌گیری با کودک و استفاده از آهنگ و شعر جزو الزامات یک آموزشگاه زبان مناسب کودکان و خردسالان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم