تصاویری کمیاب و کمتر دیده شده از ۷۴ سال بازیگری داریوش اسدزاده

پیرمرد خوش سخن سینما و تلویزیون ایران در سن ۹۶ سالگی دنیا را ترک کرد. سوم شهریورماه آخرین نقش او در دنیا به پایان رسید.

داریوش اسدزاده، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. او روز یکشنبه ۳ شهریور درگذشت.

بسیاری از ایرانی‌ها فقط تصاویری از بازیگری‌های او در پیری را به یاد دارند و کمتر کسی نقش‌های او در جوانی را به یاد می‌آورد. داریوش بیش از ۷۴ سال روی صحنه بود و در قاب تلویزیون و دوربین سینما دیده شد.

او کارمند اداره دارایی بوده و علاوه بر بازیگری، یک نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و حتی ریاست سابق انجمن بازیگران ایران را برعهده داشته است.

گفته می‌شود در بیش از ۲۰۰ تئاتر بازی کرده و در بیش از ۸۰ فیلم سینمایی حضور داشته است. به همین دلیل، بسیار سخت است که بتوانیم فهرستی از کارها و فیلم‌های او تهیه کنیم ولی برای اینکه بفهمیم داریوش اسدزاده بی‌شک یک ستاره سینمای ایران بوده است؛ می‌توان به فیلم و سریال‌های زیر اشاره کرد:

میشل استروگف، سمندون، خانه سبز، هوش سیاه، قلاده های طلا، رفقای خوب، آژانس دوستی، گشت ویژه، رستوران خانوادگی، پنجاه کیلو آلبالو، ارثیه، بلوف، دو نیمه سیب، بوی کافور عطر یاس.

به مجموعه‌ که در ده‌های اخیر نمایش داده شدند؛ فیلم یتیم‌خانه ایران را نیز اضافه کرده و همین‌طور باید به سریال نفسِ شیرین اشاره کنیم که به‌زودی از تلویزیون پخش می‌شود.

در ادامه تصاویر از نقش‌ها و بازی‌ها او در جوانی و میان‌سالی را مرور می‌کنیم و البته چند عکسی از سال‌های نزدیک به خاطرات ما:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم