گالری عکس: مرسدس بنز الکتریکی و مدرنی با شمایل ۱۲۰ سال پیش

یک خودروی الکتریکی بسیار پیشرفته را تصور کنید بدون درب و سقف؛ مانند خودروهایی که صد سال پیش در خیابان‌ها تردد می‌کردند!

این یک فیلم سینمایی قدیمی تاریخی یا یک نمونه فقط برای رونمایی و عکاسی و تزئینی نیست؛ واقعا یک خودروی مفهومی است که هفته پیش توسط مرسدس بنز در نمایشگاه Motor Show شهر فرانکفورت آلمان رونمایی شد.

شرکت مرسدس بنز با معرفی این خودروی الکتریکی بسیار مینیمالی و شیک، کلا طراحی خودروهای مدرن را دگرگون کرد و پلی به عمق تاریخ زد تا نشان بدهد هنوز می‌تواند فناوری را به گذشته پیوند بزند.

خودروی «ویژن مرسدس سیمپلکس» (Vision Mercedes Simplex) بسیار شبیه به خودروی مسابقه‌ای ۳۵ PS این شرکت در سال ۱۹۰۱ است.

این خودرو می‌تواند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند و چرخ‌های آن بسیار ساده طراحی شدند که البته با استفاده از یک سیستم قوای محرکه برقی به حرکت درمی‌آیند.

گنجایش این خودرو فقط ۲ نفر است و در جلو و عقب یک سری لامپ باریک و کوچک نمایشی دارد. صندوق عقب از کیف چرمی است و رادیاتور جلوی آن به رنگ رُزگلد با سپری شبیه به صفحه‌نمایش‌های لمسی است.

درون کابین خودروی «ویژن مرسدس سیمپلکس» تقریبا خالی است و فقط چند نمایشگر کوچک برای نمایش اطلاعات مسیریابی و رانندگی دیده می‌شود. این کابین این‌قدر مینیمالی و ساده طراحی شده و خلوت به نظر می‌رسد که شاید هر راننده‌ای عاشق آن شود.

طبیعتا هر فردی دوست دارد پشت فرمان چنین خودرویی بنشیند و با آن در خیابان‌های امروزی رانندگی کند. هنوز شرکت آلمانی مرسدس بنز اعلام نکرده است این مدل خودرو به تولید انبوه می‌رسد یا خیر و با چه قیمتی فروخته می‌شود.

فعلا می‌توانیم با دیدن برخی از تصاویر «ویژن مرسدس سیمپلکس» کمی از یک خودروی دارای طراحی قدیمی ولی فناوری و موتور امروزی لذت ببریم:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم