۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید لاک خوب و اصل

لاک‌های خوب و اصلی نشانه‌هایی دارند که سریعا از لاک‌های تقلبی و با جنس نامناسب تشخیص داده می‌شوند.

اگر دوست دارید دستانی زیبا و جذاب داشته باشید و از طریق لاک زدن ساده ناخن، این جلوه‌گیری خود را دو چندان کنید؛ باید به کیفیت لاک‌ها هم اهمیت بدهید و سراغ هر لاک ناخنی نروید؛ حتی اگر بهترین رنگ مناسب نیاز شما را داشته باشد.

هر وقت وارد یک فروشگاه و مغازه لوازم آرایشی می‌شوید؛ دنیایی از لاک‌های رنگی با جعبه‌ها و شکل‌های مختلف پیش‌روی شما ظاهر می‌شوند. نباید به راحتی وسوسه شوید و هر لاکی را صرفا از روی رنگ آن انتخاب کنید.

در ادامه، ۵ نکته مهم برای خرید یک لاک اصل و خوب خواهیم گفت و البته یک راه‌کار کلی برای انتخاب لاک در بازار لوازم آرایشی:

۱- غلظت لاک

لاک‌های خوب غلیظ هستند ولی دقت کنید یک لاک نباید بیش از حد غلیظ باشد. لاک‌های رقیق سریعا روی ناخن پخش شده و پوشش جذاب و زیبایی ایجاد نمی‌کند. لاک‌های بسیار غلیظ هم به شکل لایه‌های لخته‌ای باقی می‌مانند و برجستگی ایجاد می‌کنند.

۲- قلم‌موی لاک

یک لاک اصل و خوب را می‌توان از روی قلم‌موی آن شناخت. قلم‌موی لاک باید نرم باشد و با دو یا سه حرکت، تمام سطح ناخن را از رنگ پوشش دهد. قلم‌مو‌های خوب اثری از خود روی ناخن به جا نمی‌گذارند.

رشته موهای قلم لاک، باید به اندازه‌ای محکم باشند که حین استفاده، کنده نشوند و روی لاک خوشرنگی که روی ناخن خود زده‌اید، جای نگیرند!

۳- بوی لاک

بوی لاک می‌تواند به شما کمک کند تا لاک اصلی را از لاک تقلبی و بی‌کیفیت تشخیص دهید. عمدتا لاک‌های تقلبی بوی بد و زننده‌ای دارند چون از مواد شیمیایی ارزان‌قیمت و بد کیفیت ساخته شده‌اند.

هنگامی که درب لاک را باز می‌کنید؛ اگر سریعا یک بوی بد و زننده به مشام شما خورد؛ مطمئن شوید یک لاک اصل و با کیفیت در دست ندارید.

۴- شیشه لاک

برندهای معتبر و اصل لوازم آرایشی، از شیشه‌های لاک مرغوبی استفاده می‌کنند که به راحتی شکسته نشود؛ محتویات لاک بیرون نریزد؛ سریعا کدر نشود و زیبا باشد. بیشتر اوقات، شیشه لاک به شما می‌گوید که یک لاک خوب و اصل است یا لاکی ارزان و بی‌کیفیت!

۵- یکدستی و براقی لاک

یک لاک خوب پس از خشک شدن، سطحی کاملا یکدست و صاف و به دور از هرگونه حباب و نقطه‌ای روی ناخن شما پدید می‌آورد. لاک‌هایی که پس از خشک شدنروی ناخن شما آثاری از حباب و خطوط ناصاف درست کرده باشند؛ لاک مرغوبی نیستند.

همین‌طور، لاک خوب باید براق باشد. برخی از لاک‌ها به طور ذاتی پس از کشیدن روی ناخن کدر می‌شوند ولی باز هم هنگامی که در شیشه هستند براق به نظر می‌رسند. لاک‌هایی که براق نیستند و از ماده‌ای کدر تشکیل یافته‌اند؛ باید در کیفیت آن‌ها شک داشته باشید.

هرگز لاک‌های بسیار ارزان و با تخفیف زیاد را نخرید

گاهی اوقات از کنار فروشگاهی رد می‌شوید و تبلیغی را می‌بینید که برایتان باورنکردنی است. به نظر می‌رسد لاک‌های ناخن را حراج زده و شما می‌توانید چندین لاک به قیمت یک لاک برند بخرید.

توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه با سلامتی و زیبایی خود بازی نکنید و از این لاک‌ها نخرید چون برندهای معتبر و اصل هرگز لاک‌های خود را با قیمت‌های بسیار باورنکردنی و پایین نمی‌فروشند. از خرید لاک‌هایی که به طور عمده در سبدها ریخته شده و مشخص است مدت‌ها از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته است؛ جدا خودداری کنید.

بهتر است همیشه لاک ناخن را از فروشگاه‌های معتبر و مغازه‌های لوازم آرایشی خرید کنید و از دست‌فروش‌ها نخرید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم