برای اولین بار در ایران: ۲ خلبان زن پرواز رفت و برگشت هواپیمای تهران – مشهد را هدایت کردند (عکس)

تا پیش از روز دوشنبه این هفته، هیچ پروازی در ایران به طور کامل خلبان‌های زن نداشته و همیشه یک خلبان مرد در کنار حلبان‌های زن هواپیما را هدایت کردند ولی روز دوشنبه ۲۲ مهرماه یک روز تاریخی در صنعت هواپیمایی ایران بود.

در این روز دو خلبان زن به نام‌های «نشاط جهانداری» و «فروز فیروزی» به تنهایی و بدون حضور یک خلبان مرد، هدایت پرواز رفت و برگشت هواپیمای مسافری خط هوایی تهران – مشهد را انجام می‌دهد.

پرواز دوشنبه تهران به مشهد با ۱۶۰ مسافر و پرواز برگشت این مسیر با ۱۷۱ مسافر توسط این دو خلبان زن انجام گرفته است. خلبان اول این پروازها نشاط جهانداری و خلبان دوم فروز فیروزی بوده است.

خلبان نشاط جهانداری با انتشار عکسی در اینستاگرام این خبر را کلید زده و همگان را از چنین رویداد تاریخی و تحسین‌برانگیز و غرورآفرینی برای جامعه پرتوان زنان ایران مطلع ساخت.

خلبان نشاط جهانداری طی مراسمی در ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ به عنوان دومین بانوی کاپیتان ایران و اولین بانوی کاپیتان MD ایران معرفی شد.

گفتنی است اولین خلبان زن ایران پس از انقلاب، سرکار خانم «فهیمه احمدی دستجردی» است که در سن ۳۴ سالگی اولین پرواز مسافربری ایرباس ۳۲۰ را خلبانی کرده است.

در حالی که بسیاری از زنان و دختران ایرانی از شنیدن خبر خلبانی یک زن برای پروازهای ایرانی شادمان شده و به دنبال تحقق رویای کودکی خود که همان پرواز است می‌روند؛ برخی دیگر از زنان و دختران اعتقاد دارند باید فضا و اهمیت بیشتری برای ورود زنان به این عرصه فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم