۳ روش آسان و کم هزینه برای پر پشت شدن مژه‌‌های چشم

همه دوست دارند، مژه‌هایی پرپشت و زیبا داشته باشند. اما همه به این موضوع توجه نمی‌کنند که مژه‌ها هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت و آب‌رسانی دارند.

حتی اگر از ابتدای تولد مژه‌های پرپشتی نداشته باشید؛ با مراقبت صحیح از مژه‌ها آنها پرپشت‌تر و زیباتر خواهند شد. اما برای پرپشت شدن مژه چه باید کرد؟

در این مقاله شما را با ۳ روش کاربردی و آسان خانگی برای پرپشت شدن مژه ها آشنا خواهیم کرد.

استفاده از روغن‌ها

روغن‌هایی مانند وازلین، زیتون، نارگیل، کرچک و حتی پوست لیمو ترش و تخم‌مرغ باعث تقویت و پر پشت شدن مژه‌ها می‌شوند:

۱- وازلین مانند یک لایه‌ی محافظ عمل می‌کند و موجب حفظ رطوبت طبیعی مژه‌ و ابروها می‌شود. برای پرپشت شدن مژه،‌ شب‌ها قبل از خواب باید کمی وازلین روی ریشه‌ی مژه‌هایتان بمالید.

۲- روغن‌ زیتون و روغن نارگیل باعث تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه برای رشد بیشتر می‌شوند. ترکیب آنها هم گزینه دیگری است که می‌توانید امتحان کنید.

۳- شاید گذاشتن تخم‌مرغ خام روی مژه‌ها در ظاهر چندش‌آور به نظر برسد اما این کار به داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت کمک می‌کند.

۴- شب‌ها قبل از خوابیدن، به کمک یک عدد گوش پاک‌کن کمی روغن کرچک را روی مژه‌ها بمالید. قبل از این کار می‌توانید، چند قطره روغن ویتامین E را هم به روغن کرچک اضافه کنید.

۵- برای پرپشت شدن مژه می‌توانید از پوست لیمو ترش هم استفاده کنید. پوست لیمو ترش حاوی ویتامین‌ C، ویتامین B،اسید فولیک و انواع مواد مغذی دیگر است. این مواد برای پرپشت شدن مژه بسیار مفید هستند:

استفاده از مواد آرایشی

روش ساده و نسبتا ارزان دیگری برای داشتن مژه‌های پر پشت، استفاده از مواد آرایشی بی‌خطر، مژه‌های مصنوعی و تکنیک‌های تقویت مژه‌ها با مواد آرایشی است:

۱- برای پرپشت شدن مژه می‌توانید از کاشت مژه‌ (مژه مصنوعی) استفاده کنید. برای این کار یا باید شخصا به فروشگاه‌ها مراجعه و مژه مصنوعی خریداری کنید یا می‌توانید به سالن‌های زیبایی بروید و از آنها بخواهید که برای‌تان مژه مصنوعی بکارند.

۲- اگر می‌خواهید که مژه‌هایتان خیلی سریع پرحجم و بلند به نظر برسند باید به دنبال راهکارهای سریع‌تری مانند استفاده از ریمل و فِرمژه باشید. به سراغ ریمل‌هایی بروید که دارای مواد نرم‌کننده هستند و ضمن اینکه مژه‌ها را قوی و زیبا می‌کنند باعث می‌شوند تا در بلندمدت مرطوب باقی بمانند.

۳-اگر برای پرپشت شدن مژه از مواد آرایشی زیاد استفاده کنید، احتمال اینکه کلا آسیب دیدن مژه‌هایتان بیشتر می‌شود. پس، بهتر است گاهی به مژه‌ها استراحت دهید.

۴-سازندگان سرم‌های تقویتی مژه ادعا می‌کنند که این سرم‌ها باعث پرپشت شدن مژه و بلندی آن می‌شوند. برخی از ریمل‌ها هم حاوی سرم‌ تقویت مژه هستند و بهتر است از آنها استفاده کنید.

شانه زدن و مراقبت

همیشه برای پر پشت کردن مژه‌ها و زیبایی بیشتر، نیازی نیست هزینه کنید یا از مواد آرایشی و مژه مصنوعی مدد بگیرید. مراقبت خوب از مژه‌ها و چشم، شانه زدن دایمی و درست مژه‌ها و نوشیدن آب هم روش‌هایی برای پر پشت کردن مژه هستند:

۱- با شانه زدن مژه می‌توان باعث رشد بهتر آن شد و از تجمع گرد و غبار و مسدود شدن منافذ در این قسمت جلوگیری کرد.

۲- سعی کنید زیاد آب بنوشید. آب ماده‌ای خنثی است که به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند. هیچ ضرری در نوشیدن آب زیاد وجود ندارد. آب باعث درخشش پوست و مو می‌شود و مژه‌ها را هم پرپشت‌تر می‌کند.

۳- مصرف روزانه‌ ویتامین‌ها، بخصوص ویتامین B نیز اثرات مثبتی دارد. در رژیم غذایی‌تان از چربی‌های مغذی مانند: آووکادو، زیتون و بادام استفاده کنید. این مواد حاوی امگا ۳ هستند که به پرپشت شدن مژه کمک می‌کنند. پروتئین موجود در خوارکی‌هایی نظیر گوشت، مرغ و تخم‌مرغ هم برای رشد مژه‌ها مفید است.

۴- برای داشتن مژه‌هایی پرپشت و زیبا باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. مالیدن چشم‌ها یکی از کارهای مضری است که به مژه‌ها آسیب می‌زند.

۵- همیشه باید آرایش چشم‌تان را به‌دقت و با آرامی پاک کنید. همه‌ مواد آرایشی را به کمک یک پاک‌کننده‌ی آرایشی تمیز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم