بهترین راه سرمایه گذاری برای کسب سود در سال ۹۷

سرمایه گذاری در کشور ما برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر در مواردی از جمله بورس و کارهای اقتصادی خلاصه نمی‌شود و اتفاقا این موارد در اولویت‌های بسیار دور برای بسیاری از فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد بهترین راه سرمایه گذاری را در مواردی از جمله دلالی می‌دانند ولی آیا واقعا دلالی بهترین راه سرمایه گذاری در کشور ماست؟

 

سرمایه گذاری در بانک‌های خصوصی با سود ۲۴ درصد!

بسیاری از افراد سرمایه گذاری در بانک‌های خصوصی را که سودهای آنچنانی به مشتریان خود می‌دهند، پیشنهاد می‌کنند. این گروه از افراد معتقد هستند که با این کار هم به قدرت اعتباردهی بانک‌ها کمک می‌کنند و هم اینکه اصل پول آن‌ها مورد مخاطره واقع نمی‌شود. آن‌ها معتقدند که بانک ماهانه یک سود تضمین شده (معمولا بین ۲ تا ۳ درصد در حساب‌های زیرمیزی!) را واریز می‌کند و به طور مثال در سپرده گذاری ۱۰۰ میلیون تومان این عدد به ۲ تا ۳ میلیون تومان می‌رسد که کفاف زندگیشان را می‌دهد!

بهترین راه سرمایه گذاری در ایران

سرمایه گذاری در خودرو؛ آیا بهترین راه سرمایه گذاری در سال ۹۷ است؟

ولی بسیاری دیگر از افراد معتقد هستند که سرمایه گذاری در بانک صرفا در بهترین حالت تورم را پوشش می‌دهد و ارزشی به آن نمی‌افزاید. این گروه بهترین راه سرمایه گذاری را در خرید و فروش کالاهایی می‌دانند که وابستگی آن‌ها به ارز بیشتر است. یکی از مواردی که معمولا این گروه در مواقع نوسانات ارزی توصیه می‌کنند، حوزه خودرو است که تاثیرات مستقیمی از نوسانات بازار ارز می‌پذیرد.

این گروه از افراد معمولا ابتدا به سرمایه گذاری در خودروهای خارجی توصیه می‌کنند ولی به دلیل محدودیت در بودجه بسیاری از افراد، خرید خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان که مشمول قیمت گذاری مستقیم شورای رقابت نمی‌شوند، توصیه می‌کنند. اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که این نوع از سرمایه گذاری رکود و بحران را در صنعت خودرو عمیق می‌کند چرا که این نوع از خرید و فروش‌ها که مصرفی نیستند، منجر به رشد اقتصادی و ارتقا سطح تولید خودروسازان نمی‌شود.

سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه؛ بهترین راه سرمایه گذاری در سال ۹۷؟

سومین گروه از افراد که دو راه قبلی را روش خوبی برای سرمایه گذاری نمی‌دانند، مردم را به خرید و فروش ارز و سکه تشویق می‌کنند. آن‌ها متعقد هستند که در بلند مدت خریداران ارز و سکه بیشترین سود را خواهند کرد و قطعا از بسیاری از بازارها و سرمایه گذاری‌های دیگر جلوتر هستند. این گروه نوسانات ارزی سال‌های ۷۶ و ۹۰ و نوسانات اخیر را مثال می‌زنند که رشد ارز به صورت چندبرابری بوده است ولی در هیچ بازار دیگری این اتفاق رخ نداده است!

اشکالی که کارشناسان به این بخش از سرمایه گذاری وارد می‌کنند، مساله مربوط به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدتی است که قطعا منجر به سود نمی‌شود و بعضا ضررهای هنگفتی به مردم وارد خواهد کرد. ایراد دوم این که با این سرمایه گذاری‌های سوداگرانه وضعیت اقتصادی کشور بحرانی‌تر شده و عملا سود کسب شده افراد، حفظ ارزشی است که انجام شده و سود اقتصادی رخ نداده است.

 

با توجه به توضیحات به نظر شما بهترین راه سرمایه گذاری در سال ۹۷ کدام یک است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم