کدام ارز را بخریم تا در نیمه دوم ۹۷ بیشتر سود کنیم؟

سرمایه گذاری روی ارز یکی از راه‌های بسیار جذاب برای کسب سود در ایران است که هر چند سال یکبار یک سود شارپی بسیار بالایی را به دارندگانش می‌دهد. این اتفاق که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز وجود داشت و رشد دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان رسید و بسیاری از افراد به سرمایه‌های میلیاردی رسیدند.

حالا با رشد نرخ دلار از حوالی ۳۸۰۰ تومان تا به ۸۰۰۰ تومان فعلی نیز بسیاری از افراد سودهای کلانی را تجربه کرده‌اند ولی در این بین بعضی از خریداران یورو که از حوالی ۴۰۰۰ تومان اقدام به خرید این اسکناس کردند، در حال حاضر سود بیشتری نسبت به دلار داشته‌اند.

دینار عراق ارز

اما قصه در ارز بعضی از کشورهای دیگر همچون عراق و هند و افغانستان وخیم تر است و به طور مثال در دینار عراق چیزی نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد وجود داشته که در دلار و یورو تجربه نشده است. در روپیه هند چیزی نزدیک به ۲۵۰ درصد رشد را شاهد بودیم که در ارزهای دیگر رخ نداده است.

یکی از دلایل اصلی رشد شارپی این ارزهای کم طرفدار، عدم توجه بازارساز به آن‌ها بوده و در نبود نظارت‌های کافی این رشدها اتفاق افتاده است. به نظر می رسد سرمایه گذاری روی ارزهای ناشناخته کمتر شناخته شده بیشتر از دلار و یورو برای سرمایه گذاران سود داشته باشد.

2 نظرات
  1. ابراهیمی می‌گوید

    من سه ماه پیش سکه ۴ونیم خریدم تاحالا سودی نکرده ام اون موقع دلار ۱۱۰۰۰بود به نظر شما بهترنیست به دلار تبدیلشون کنم

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۱
    1. ا می‌گوید

      خریدارم،چند دلاری هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم