اگر در حال مستی رانندگی کنیم چقدر جریمه باید بدهیم؟

یکی از سنگین‌ترین خلاف های موجود در بحث جرایم رانندگی، رانندگی در حال مستی است که طبیعتا در همه کشورهای دنیا دارای جرایم سنگین است حتی در بعضی از کشورها این جریمه به قدری سنگین است که بعضا فرد متخلف عطای پیگیری رفع توقیف خودرو را به لقایش می‌بخشد!

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای جدیدترین نرخ جرایم تخلفات رانندگی ۹۷ را اعلام کرد که تغییراتی جالبی در این نرخ نامه ایجاد شده است و اگر شما به دنبال مرجع کاملی برای اطلاع از تخلفات رانندگی هستید می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.

گفتنی است که جداسازی بعضی از تخلفات به تخلفات روستایی و شهری و همچنین ادغام بعضی از تخلفات مشابه در یک بند از جمله تغییراتی است که در این نرخ نامه مشاهده می‌شود. البته به طور کلی می‌بایست بگوییم که این نرخ نامه نسبت به سال گذشته تغییر عمده‌ای نداشته و اکثر مفاد آن همان چیزی است که در سال گذشته نیز اجرا میشده است.

بالاترین جریمه در این نرخ نامه مربوط به رانندگی با حالت مستی است که به میزان ۴۰۰ هزار تومان اعمال خواهد شد و پایین‌ترین مبلغ نیز متعلق عدم پرداخت عوارض جاده‌ایست که ۳۰ هزار تومان برای راننده آب می‌خورد.

در ادامه لیست تمامی تخلفات موجود در قوانین راهنمایی و رانندگی را مشاهده می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم