رجیستری تبلت شامل چه برندهایی می‌شود؟

رجیستری تبلت یکی از طرح‌های وزارت ارتباطات است مرحله دوم طرح رجیستری موبایل نامیده می‌شود. شایعات زیادی در مورد این طرح وجود دارد ولی یکی از سوالات پرتکرار کاربران در این زمینه برندهایی است که مشمول این طرح می‌شوند.

در حال حاضر و طبق اعلام نظر مسئولان مربوطه هنوز مشخص نیست که نحوه اضافه شدن برندهای تبلت چگونه خواهد بود ولی طبق تجربه، احتمالا اپل اولین برندی خواهد بود که به این طرح خواهد پیوست و سپس برندهای دیگر که معمولا برندهای کم فروش در بازار هستند به طرح اضافه می‌شوند تا وضعیت بازار پایدار شود. پس از این مرحله برندهای پرطرفدار دیگر به طرح اضافه می‌شوند و احتمالا بازهم برند سامسونگ در آخرین مرحله به سامانه رجیستری تبلت اضافه خواهد شد.

برای رجیستری تبلت راه‌های مختلفی خواهید داشت که طبق تجربه مربوط به رجیستری موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- از طریق سایت رسمی این سامانه به آدرس hamta.ntsw.ir قابل انجام خواهد بود.

۲- از طریق USSD نیز می‌توان رجیستری را انجام داد که کد آن #۷۷۷۷* خواهد بود. لازم به ذکر است که تمامی عملیات مربوط به رجیستری این دستگاه همانند رجیستری موبایل خواهد بود و تفاوتی در این بخش وجود نخواهد داشت چرا که برای این کار صرفا IMEI دستگاه و سیم کارت شما موردنیاز است و سایز و اندازه دستگاه مهم نیست.

از کجا بفهمم تبلت من قانونی وارد شده است؟

اول از همه باید بدانید که اگر تا قبل از تاریخ اعلامی وزارت ارتباطات دستگاه خود را فعال کرده باشید اصولا این موضوع اهمیتی نخواهد داشت ولی اگر تمایل دارید مبدا واردات را بدانید می‌توانید از طریق همان کد USSD اقدام به استعلام نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم