حقایق جالب و حیرت‌آور در مورد مصر باستان

وقتی به ما درباره مصر باستان می‌گویند و ما به تاریخ مصر باستان نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم فقط به اهرام مصر و کاغذهایی که مصریان اختراع کرده‌اند فکر کنیم. در واقع هنوز هم حقایقی درباره مصر باستان وجود دارند که ما نمی‌دانیم و در مدرسه و کلاس ها این مطالب به ما آموخته نشده‌اند و می‌توان در این مورد مثالی هم زد؛ فرعون‌ها همانگونه که در نقاشی‌های مصر باستان دیدیم نیستند و هیکل و اندام آن‌ها چاق بوده و مناسب نبوده است.

 

پس با ما همراه باشید تا در مورد مصر هزاران سال قبل بیشتر بدانیم.

 

رژ‌لب در مصر باستان از خرد‌کردن حشرات و هم‌زدن آن‌ها به دست می‌آمد

 

 

در مصر باستان برای به دست آوردن سرم اسید‌کربنیک از حشرات ریز استفاده می‌شد. در واقع این عنصر، ماده اولیه ساخت رژ لب برای خانم‌ها بود. البته امروزه بر خلاف مصریان باستان، دیگر از این حشرات و این مواد استفاده نمی‌شود و خانم‌ها بدون نگرانی از مواد اولیه رژ لب، می‌توانند از وسایل آرایشی استفاده کنند که در مصر قدیم وجود نداشت!

 

در مصر باستان، برده‌ها طعمه مگس‌ها بودند

 

 

در مصر باستان، پادشاهان برای این‌که مگس‌ها آن‌ها را اذیت نکنند، بر روی بدن بردگان خود عسل می‌ریختند تا مگس‌ها جذب بدن بردگان شوند. متاسفانه در مصر قدیم حشره‌کش‌ها وجود نداشتند اما این کمبود را نمی‌توان دلیلی برای آزار دادن برده‌ها قرار داد.

 

فراعنه مصر از چاقی رنج می‌بردند

 

 

در بسیاری از تصاویری که ما در مصر می‌بینیم، فراعنه و مردم از بدن و هیکل مناسب برخوردار هستند. اما بر اساس یک تحلیل رادیوگرافی که دانشمندان بر روی مومیایی‌های مصر باستان انجام داده‌اند، متوجه شدند که این تصاویر دروغ و دور از واقعیت هستند. در واقع مصریان ثروتمند و فراعنه، بدنی چرب و ناسالم داشته‌اند که حاصل خوردن غذاهای ناسالم و مشروبات الکلی بوده است.

 

مردان هم در مصر باستان از لوازم آرایشی استفاده می‌کردند

 

 

در حقیقت درمصر باستان، هم زنان و هم مردان از لوازم آرایشی استفاده می‌کردند. هم‌چنین برای استفاده از لوازم آرایشی، دلایلی هم داشتند. اولین دلیل، محافظت از پوستشان در برابر نور خورشید بوده است. دومین دلیل نیز که اعتقادی بود، این است که اگر مردان آرایش کنند و زیبا به نظر برسند، خدایان Ra و Harous نسبت به آن‌ها لطف و مهربانی خواهند داشت. در واقع با توجه به آب و هوای گرم مصر باستان، می‌توان دلیل اول را، دلیل منطقی معرفی کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم