چند واقعیت درباره جهان پیرامون خود که بهتر است آن‌ها را بدانیم

آیا می‌دانید که زالوها دارای یک یا دو و حتی ده مغز هستند؟ آیا می‌دانید افراد ناشنوایی که دارای بیماری اسکیزوفرنی هستند، چگونه می‌شنوند؟ برای پاسخ به این سوالات آماده باشید زیرا ما در این مطلب قرار است چند واقعیت را از دنیای اطرافمان بگوییم که کاملا حیرت‌آور است.

 

  در واقع زالوهایی که ما از آن‌ها جهت تمیز کردن خون خود استفاده می‌کنیم، ۳۲ مغز دارند.

 

 افراد ناشنوایی که مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی هستند، حتی صداهای مغز را هم نمی‌شنوند و زبان اشاره در مغز آن‌ها، کار صدا را انجام می‌دهد.

 

 اکثر ما متوجه نیستیم، هنگامی که حرف نمی‌زنیم و از زبان خود استفاده نمی‌کنیم، زبان ما بیش از حد به پایین دهان ما نزدیک می‌شود و یا حتی به پایین دهان می‌چسبد.

 

  جزیره هانس، که در میان آب‌های سرزمینی کانادا و دانمارک است، همیشه مورد مناقشات این دو کشور قرار دارد و هر دو کشور بر این جزیره ادعای مالکیت دارند. این جزیره که خالی از سکنه است، به طور خنده‌داری مورد دعوای این دو کشور است. به گونه‌ای که کانادایی‌ها در طول سال به آن‌جا می‌روند و پرچم خود را در آن برافراشته کرده و بطری های نوشابه را در آن‌جا می‌ریزند و سپس بعد از آن دانمارکی‌ها به آن‌جا مراجعه می‌کنند و پرچم کانادا را پایین کشیده و پرچم خود را بالا برده و مانند کانادایی‌ها بطری‌های نوشابه خود را در آن‌جا می‌ریزند.

 

 

 بازه زمانی تولد نوزادان دوقلو می‌تواند تا ۸۷ روز هم باشد. یعنی در حال‌ حاضر شگفت انگیزترین دو‌قلوهای جهان با هم ۸۷ روز در تاریخ تولدشان فاصله دارند.

 

 در روم باستان، افراد ثروتمند غذاهای بسیار عجیب و خاصی داشتند. برای مثال یکی از غذاها، مرغی بود که داخل بدن یک اردک بود و اردک هم داخل بدن یک غاز بود.

 

 اگر دندان شما همراه با ریشه‌اش کنده شده باشد، می‌توانید آن را سرجایش گذاشته و دندان را درمان کنید. (البته اگر پزشکی مایل به انجام این کار باشد.)

 

 کلمه OMG در زبان انگلیسی که مخفف کلمه Oh! My God به معنی (اوه! خدای من) است، اولین‌بار در سال ۱۹۱۷ در نامه‌ای به وینستون چرچیل (نخست‌وزیر وقت بریتانیا)، استفاده شده است.

 

 

 در واقع، اولین کسی که تاثیر زیادی بر روی آب و هوای زمین گذاشت، چنگیزخان مغول بود. او در طول جنگ‌هایش حدود چهل میلیون انسان را از بین برد و اراضی که دارای تعداد درختان بسیار زیادی بودند و سالانه ۷۰۰ میلیون تن کربن، تولید می‌کردند را از بین برد.

 

برخی از قورباغه‌ها، مانند قورباغه لئوپارد، برای خوردن غذا از چشم‌های خود کمک می‌گیرند. به این صورت هنگامی که آن‌ها می‌خواهند غذایی را بخورند، چشمانشان را به داخل جمجمه‌شان می‌برند و سپس غذا را می‌خورند.

 

 طبق گفته دانشمندان، فعالیت‌های شیمیایی که در فرد عاشق رخ می‌دهند، دقیقا مثل فعالیت‌های شیمیایی است که درون افراد دارای وسواس فکری رخ می‌دهد.

 

جالب است بدانید که، اگر ما بزاق دهان نداشتیم، گیرنده‌های طعم در زبان ما نیز کار نمی‌کردند و اگر غذا را بر روی زبان خشک قرار دهیم، هیچ‌گونه طعمی احساس نمی‌کنیم.

 

ویلیام شکسپیر، شاعر و نویسنده انگلیسی، در زمان حیات خود، ۱۷۰۰ واژه جدید به زبان انگلیسی اضافه کرد و علاوه بر این، او نام “جسیکا” را ایجاد کرده است.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا دزدان دریایی از چشم بند برای یک چشم خود استفاده می‌کردند. درواقع با این چشم‌بند هنگامی که آن‌ها از روشنایی بسیار زیاد در دریا، به مکان‌های تاریک کشتی می‌رفتند، چشم آن‌ها، می‌توانست سازگاری بهتری با تاریکی داشته و دید آن‌ها در مکان‌های تاریک را بهبود بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم