تکلیف رنو مشخص شد؛ پژو و هیوندای هم برمی‌گردند؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شوند و پژو-سیتروئن اولین شرکت بزرگی بود که اعلام کرد از ایران خارج خواهد شد و به دنبال آن شرکت‌های دیگر از جمله هیوندای فعالیت‌های خود را تعلیق کردند. اما در مقابل گروه خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد از ایران خارج نخواهد شد و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

گروه خودروسازی رنو فرانسه

گروه خودروسازی رنو فرانسه در مجمع سالیانه این شرکت به صورت رسمی اعلام کرد حتی با وجود تهدیدهای آمریکا مبنی بر جرایم سنگین مالی علیه شرکت‌های فعال در ایران، در صنعت خودروسازی ایران باقی می‌ماند. البته یکی از نکات قابل توجه در این سخنرانی، احتمال کاهش فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در ایران است که به نظر می‌رسد عدم راه اندازی کارخانه اختصاصی این شرکت در ساوه باشد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه رنو فرانسه علیرغم تهدید آمریکا تصمیم به باقی ماندن در ایران گرفته به نظر می‌رسد پژو-سیتروئن نیز با تکیه بر این تصمیم قادر به بازگشت باشد چرا که اتحادیه اروپا به زودی طرح بزرگی را برای حمایت از شرکت‌های اروپایی اجرایی خواهد کرد که شایعات نشان می‌دهد رنو بر اساس همین طرح تصمیم بر ماندن گرفته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم