مکان‌های گردشگری زیبا در ایالت جورجیا آمریکا

ایالت یکی از ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا است. این ایالت چهارمین ایالتی است که در سال ۱۷۸۸ به تصویب قانون اساسی رسید و رسما جزئی از آمریکا شد. ایالت جورجیا ۲۴امین ایالت بزرگ آمریکا و ۸امین ایالت پرجمعیت این کشور است. این ایالت با توجه به نزدیکی به رودخانه میسیسیپی، از مناطق گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است که هرساله گردشگران مختلفی را از آمریکا و سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

ما در این مقاله به بررسی مکان‌های گردشگری این ایالت می‌پردازیم.

 

منطقه تاریخی ساوانا

 

این ناحیه که به وسعت ۴ کیلومتر مربع است، دارای خیابان‌های زیبا و مجسمه‌های تاریخی بسیار زیبایی است.

درواقع، این منطقه یکی از مناطقی است که عشاق زیادی را به خود جذب کرده است. این مکان از سمت شمال توسط خط ساحلی محدود شده است و از جنوب به پارک Forsyth می‌رسد.

اگرچه شهرت این منطقه به خیابان‌ها، مجسمه‌ها و میدان‌های زیبا است، اما ویژگی اصلی این منطقه در جورجیا، وجود یک چشمه آب زلال و زیبا است.

هم‌چنین، پیاده‌روهای خیابان‌های این منطقه، توسط درختان قدیمی و زیبا که بر روی آن‌ها سایه می‌اندازد، محاصره شده است.

آکواریوم جورجیا

 

این آکواریوم که از بزرگترین آکواریوم‌های جهان است، دارای مقدار بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ گونه آبزی، در بیش از ۱۰ میلیون گالن آب تازه است.

در حالی‌که اندازه این آکواریوم در نگاه اول شاید کوچک باشد، اما این آکواریوم به دلیل وسعت بزرگی، به چند بخش در یک نمایشگاه تقسیم شده است.

هم‌چنین، هدف از ساخت این آکواریوم فقط کسب سود گردشگری نبوده و از این آکواریوم برای معرفی گونه‌های کمیاب آبزیان و بررسی و حفاظت از حیوانات آبی نادر، استفاده می‌شود.

علاوه‌بر این‌ها، کوسه‌ها و نهنگ‌های عظیم‌الجثه نیز در این آکواریوم زیبا قرار دارند. این آکواریوم دارای یک راهرو است که دور‌تا‌دور و سقف آن توسط ماهی‌ها و حیوانات آبزی محاصره شده است و منظره زیبایی را از این آکواریوم به مخاطب نشان می‌دهد.

 

جزیره جکیل

 

این جزیره از محبوب‌ترین نقاط گردشگری تابستانی در ایالت جورجیا است. این جزیره که به عنوان جزیره میلیونر‌ها شناخته شده است، به دلیل این‌که گروهی از سرمایه‌داران ساحل شرقی، خود را جکیل معرفی می‌کردند، نام گروه خود را بر روی این جزیره قرار دادند.

البته این جزیره در سال ۱۹۴۷ برای استفاده عموم مردم به سازمان پارک‌های ایالتی جورجیا فروخته شد.

این جزیره دارای امکانات رفاهی و تفریحی مثل زمین بازی گلف و کمپینگ‌ها برای گردشگران است. هم‌چنین در این جزیره ویلاهای لوکس و زیبایی وجود دارند که برای اجاره یا فروش به گردشگران و مردم، ارائه می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم