دانستنی‌هایی درباره سواحل فیروزه در ترکیه

یکی از مناطق گردشگری و زیبای کشور ترکیه، ساحل فیروزه است. این ساحل همانند نامش دارای رنگ فیروزه‌ای بسیار زیبایی می‌باشد که در طول سال، بسیاری از گرشگران خارجی و داخلی را به ترکیه می‌کشاند. در این منطقه شما می‌توانید درختان زیتون و ماسه‌های نرمی که ارمغان اقیانوس آرام و دریای مدیترانه هستند، را مشاهده و از آن‌ها لذت ببرید. هم‌چنین رستوران‌های این منطقه برای تامین مواد اولیه غذاهای خود، اغلب از مزارع و با‌غ‌های این منطقه استفاده می‌کنند.

ما در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا باید به این منطقه از کشور ترکیه سفر کنیم، می‌پردازیم.

این ساحل یکی از بهترین‌های ترکیه است.

 

برخی از کارشناسان و مردم معتقد هستند که دلیل نامگذاری این ساحل به فیروزه، وجود سنگ‌های فیروزه‌ای و گران‌قیمت در این منطقه است، اما برخی دیگر مدعی هستند که نام این ساحل برگرفته از رنگ‌های سبز و آبی روشنی است که در این ساحل وجود دارد.

سواحل این منطقه تنوع بسیار زیادی دارند، البته در شرق این منطقه نیز روستایی به نام Çıralı وجود دارد.

هم‌چنین در این منطقه از ترکیه، تالاب‌ها و برکه‌های زیبایی وجود دارند که برای آرامش و آرام کردن ذهن، بسیار مفید و عالی هستند.

وجود هتل‌های فوق‌العاده زیبا

 

در سال‌های گذشته در ترکیه، در این منطقه هتل‌های بسیار کم و با کیفیت‌های مختلفی وجود داشت، اما در طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش گردشگران این منطقه، هتل‌ها و سوییت‌های بسیار زیبا و با تعداد زیادی ساخته شده است.

برای مثال یکی از هتل‌ها با نام Hilton Dalaman، در این منطقه وجود دارد که چشم‌انداز‌های بسیار زیبایی را از سواحل مدیترانه به شما منتقل می‌کنند.

علاوه‌بر هتل‌ها، مناطق گردشگری مثل خرابه‌های باستانی Kaunos، استخر Dalyan و آبشار Iztuzu از مناطق زیبا و ارزشمند ترکیه هستند.

وجود مکان‌های ویرانه تاریخی

 

در اطراف این سواحل زیبا، تعداد زیادی از ویرانه‌های تاریخی وجود دارند که شما را به یاد روم باستان می‌اندازد.

هم‌چنین این منطقه از ترکیه، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی این کشور است که در حال حاضر نیز برخی از گنجینه‌های باستانی این مکان‌ها، مثل گلدان طلا، در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده است.

 

یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی

 

این مکان از محبوب‌ترین مکان‌ها برای غواصان حرفه‌ای است، غواصان برای مشاهده حیوانات آبزی زیبا و هم‌چنین، قایق‌های غرق شده قدیمی، به این ساحل رنگارنگ می‌آیند.

هم‌چنین، وجود آب زلال وتمیز در دریای این منطقه، غواصان را برای جستجوی حیوانات بزرگ مانند لاک‌پشت‌های وحشی، ترغیب می‌کند.

علاوه‌بر همه این‌ها، بیشتر غواصان برای مشاهده شهرهایی که بعد از زلزله‌های بزرگ به زیر آب رفته‌اند، به این ساحل مراجعه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم