گواتمالا بهشت پنهان در جهان که باید در سال ۹۸ ببینید

گواتمالا یکی از کشورهای واقع در آمریکای مرکزی است. گواتمالا دارای مکان‌های بسیار زیاد و هم‌چنین زیبا در حوزه گردشگری است، اما این کشور به دلیل مسافت زیاد از کشورهای شرقی و هم‌چنین دیده نشدن در مجامع بین‌المللی، کشور معروفی نیست. اما امروزه صنعت گردشگری گواتمالا رشد بسیار زیادی داشته است. گواتمالا دارای هتل‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی است که گردشگران بدون هیچ‌ دغدغه‌ای بتوانند وارد این کشور شوند و از طبیعت بکر و حیات وحش نادر آن دیدن کنند.

ما در این مطلب به بررسی مناطق توریستی این کشور می‌پردازیم و توضیحات کوتاهی نیز درباره آن‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

 

ال میرادور

 

این شهر یکی از شهرهای بزرگ مایان بود که از قرن ششم قبل از میلاد تا پایان قرن نهم، به حال خود رها شده بود و کسی در آن‌جا زندگی نمی‌کرد.

ویرانه‌های این شهر در سال ۱۹۲۶ کشف شد، اما به دلیل این که این مکان تاریخی، موقعیت دورافتاده‌ای در عمق جنگل‌های گواتمالا دارد، مورد توجه افراد کمی قرار گرفته است.

اگر به دیدن این مکان زیبا و بکر بروید، حتما خاطره‌ای به یادماندنی در ذهنتان ثبت خواهد شد.

 

ریو دولسه

 

ریو دولسه یا رود شیرین، محبوبیت زیادی برای گردشگران و مردم منطقه دارد. این رودخانه یکی از بزرگترین رودخانه‌هافی آمریکای مرکزی است.

هم‌چنین در این منطقه، منبع درآمد اکثر افراد از طریق قایق‌رانی و فروش میوه و سبزیجات است.

 

پارک مرکزی Quetzaltenango

 

پارک مرکزی شهر Quetzaltenango که در مرکز این شهر قرار دارد، یکی از بزرگترین پارک‌های کشور گواتمالا است.

هم‌چنین، این شهر در بین سه آتشفشان بزرگ واقع شده است، که چشم اندازی بسیار زیبا به این منطقه می‌دهد.

علاوه‌بر این، منطقه دارای روستاهای زیاد ویک دریاچه و همچنین جنگل ابر است که ابرهای بسیار زیادی در بالای کوه‌های این منطقه وجود دارند.

 

آتشفشان Volcan Pacaya

 

در نزدیکی شهر آنتیگوا، یک آتش‌فشان فعال وجود دارد که آخرین فوران آن در سال ۲۰۱۰ بوده است. در تپه‌ها و قله‌های اطراف این آتشفشان، مناطقی برای پیاده‌روی عموم مردم وجود دارد.

درصورتی که قصد سفر به این منطقه را دارید باید خود را به تجهیزات و غذای مناسب مجهز کنید و علاوه‌بر این، باید حداقل یک روز از سفر خود را به دیدن این مکان زیبا اختصاص دهید.

 

بازار محلی Chichicastenango

 

مردم محلی به این بازار، Chichi نیز می‌گویند. این بازار یکی از بهترین مقاصد خرید در کشور گواتمالا است.

این بازار در جنوب غربی شهر گواتمالاسیتی و در حدود دو الی سه ساعت با این شهر فاصله دارد. این بازار یکی از پرجنب و جوش‌ترین بازارهای آمریکای مرکزی است.

در این بازار انواع و اقسام مواد خوراکی، مجسمه، میوه و لباس عرضه می‌شود. اگر شما قصد خرید از این بازار را نداشته باشید، بهتر است تا از این بازار شلوغ و هیجان‌انگیز بازدید داشته باشید.

هم‌چنین، این مکان، اغلب میزبان جشنواره‌ها، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی است که باعث جذب گردشگران به این منطقه می‌شود.

 

تیکال

 

این مکان باستانی و زیبا به دلیل اسرارآمیز بودنش، یکی دیگر از مناطق گردشگری گواتمالا است که در جنگل‌های شمال این کشور قرار دارد.

نام این مکان نیز در زبان محلی به معنی مکان صداها و یا محل زبان‌ها است. امروزه در این مکان، ویرانه‌های تاریخی شهر باستانی مایان قرار دارد.

هم‌چنین این مکان دارای گونه‌های بسیار زیادی از حیات وحش مثل میمون‌ها، طوطی‌های کمیاب، گوزن‌ها و نمونه‌های نادر و عجیب است.

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر به این منطقه دارید، حداقل باید دو روز برای گردش کامل دراین گوهر زیبا، وقت بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم