هرچیزی که باید درباره مناطق گردشگری کانادا بدانید

کشور کانادا که کشوری مشترک‌المنافع می‌باشد، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. اکثر مناطق کانادا بیابانی و به صورت دشت‌ها و جنگل‌ها می‌باشد، اما این دشت‌ها و بیابان‌ها به طور گسترده‌ای توسط مقامات این کشور به پارک‌های ملی و تفریحی تبدیل شده است. از مزایای این پارک‌های تفریحی نیز می‌توان به جذب گردشگر، کوهنوردی، پیاده‌روی، قایقرانی، شنا و حتی مسابقات دوچرخه‌سواری نیز اشاره کرد. علاوه‌بر همه این مزایا، این کشور در نزدیکی آبشار زیبای نیاگارا واقع شده است.

شما با گردش در مناطق کانادا می‌توانید به تماشای تاریخ و فرهنگ این کشور بنشینید. در این کشور آسمان‌خراش‌های زیبا در ونکوور، معماری اروپایی هتل‌های تورنتو و همچنین ساختمان زیبای سازمان نظامی ناتو، قرار دارند.

ما در این مقاله به بررسی مناطقی که گردشگران زیادی را در کانادا به خود اختصاص داده است، می‌پردازیم.

 

شهر کلگری

 

این شهر از بزرگترین شهرهای استان آلبرتا می‌باشد که در بین دشت کانادا و دامنه‌های رشته کوه‌های راکی واقع شده است.

بعد از کشف نفت در اوایل دهه ۱۹۰۰ در این منطقه، این شهر به یکی از مناطق بزرگ شهری تبدیل شد و هم‌چنین رونق اقتصادی در این منطقه رشد روزافزونی به خود گرفت.

هم‌چنین این شهر هرساله میزبان جشنواره جهانی اسب‌سواری و معرفی غذاها و صنایع دستی است.

 

اوتاوا

 

این شهر در حاشیه رودخانه‌های اوتاوا، گاتینو و ریدائو و در جنوب‌غربی شهر انتاریو واقع شده است. هم‌چنین بانک‌های بزرگ جهانی و شرکت‌های تجاری بزرگ نیز در این شهر که پایتخت کانادا محسوب می‌شود، قرار دارند.

رود ریدائو نیز که قلب گردشگری این شهر محسوب می‌شود، هرساله میزبان مسابقات اسکی روی یخ و بازی‌های زمستانی کانادا است.

 

کوه‌های ویستلر

 

پیست ویستلر از بزرگترین و مشهورترین پیست اسکی آلپاین در شمال آمریکا است. این پیست که در کوهستان بریتیش کلمبیا واقع شده است، در غرب کانادا و در امتداد زیباترین جاده این کشور یعنی جاده دریا به آسمان قرار دارد.

هم‌چنین در این منطقه سرد و کوهستانی نیز چند روستای کوچک وجود دارند که گردشگران برای بازدید و گردش به آن‌جا می‌روند.

 

آبشار نیاگارا

 

بعید است که کسی اسم بزرگترین آبشار جهان یعنی نیاگارا را نشنیده باشد. این آبشار که در نزدیکی شهر انتاریو کانادا قرار دارد، مجموعه از سه آبشار حیرت‌انگیز و زیبا است.

این آبشار از پربازدیدترین مناطق گردشگری در کشور کانادا است که بهترین و بیشترین جاذبه گردشگری را در این کشور دارا است.

علاوه‌بر آبشار، در اطراف این منطقه نیز رستوران‌ها و هتل‌های بلندی وجود دارند که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از این آبشار به گردشگران ارائه می‌دهد.

هم‌چنین، در فصل تابستان نیز در این آبشار جشنواره‌های گوناگونی برگزار می‌شود که در این جشنواره‌ها، آتش‌بازی‌های زیبا، جلوه خاصی به این مکان حیرت‌آور می‌دهد.

 

جزیره ونکوور

 

این جزیره که به احترام جورج ونکوور، کاوشگر بریتانیایی، نامگذاری شده است، بزرگترین جزیره در ساحل غربی قاره آمریکای شمالی است.

این جزیره به شهر وحشی ویکتوریا، معروف است. جنگل‌های زیبا و شگفت‌انگیز این شهر و هم‌چنین نزدیکی این شهر به کوه‌های بریتیش کلمبیا، گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم