معرفی جاذبه‌های توریستی کراکوف در لهستان

کراکوف یکی از شهرهای قدیمی و بزرگ کشور لهستان است. این شهر در سال ۱۶۰۹ پایتخت لهستان بود. کراکوف یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی اروپا محسوب می‌شود. به دلیل زیبایی این شهر در قاره اروپا، لقب این شهر به فلورانس لهستان معروف است. یکی از نکات جالب این شهر این است که برخلاف اکثر شهرهای لهستان که در جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دیده بودند، این شهر از ویرانی این جنگ مصون ماند. هم‌چنین کراکوف، در سال ۲۰۰۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد. هم‌چنین قدمت تاسیس این شهر به سال ۱۲۵۷ میلادی برمی‌گردد و این نشانه‌ای برای وجود آثار تاریخی و گردشگری در این شهر لهستان است.

ما در این مقاله به بررسی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری این شهر که به فلورانس لهستان معروف است، می‌پردازیم.

 

قلعه واول و کلیسای جامع

 

در صورت سفر به لهستان، بازدید از قلعه واول و کلیسای آن را از دست ندهید. این مجموعه بر روی تپه‌ای زیبا قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای یادگرفتن و دریافت اطلاعات جامع، در مورد لهستان است.

 

میدان اصلی بازار

 

همه گردشگران و بازدیدکنندگان کراکوف، دیر یا زود به میدان اصلی بازار در این شهر می‌رسند. برج سنت ماری باسیلیکا، یکی از مشهورترین شاهکارهای معماری قرون وسطی است که در این میدان قرار دارد.

هم‌چنین محراب زیبا و چوبی این برج توسط معمار معروف و بزرگ آلمانی، Veit Stoss طراحی و ساخته شده است.

 

کارخانه اسکار شیندلر

 

اگر شما فیلم سینمایی فهرست شیندلر را دیده باشید، قطعا این کارخانه مکانی آشنا برای شما است. شما می‌توانید در این کارخانه از دفتر کار شیندلر دیدن کنید و کمی بیشتر با قهرمان فیلم فهرست شیندلر، آشنا شوید.

 

منطقه آشویتس، موزه برکنائو

 

این اردوگاه کار اجباری در طول جنگ جهانی دوم متعلق به کشور آلمان بود. این اردوگاه که امروزه به موزه تبدیل شده است، از خاطره‌های بسیار غم‌انگیز که توسط حکومت آلمان نازی به وجود آمده است، به شمار می‌آید.

شما با بازدید از این مکان می‌توانید با جنایت‌های رژیم نازی و هم‌چنین بناهای یادبود قربانیان این اردوگاه، آشنا شوید.

 

معدن نمک ویلیچکا

 

این معدن که در خارج شهر کراکوف قرار دارد از مکان‌هایی است که در طول سفر خود باید از آن جا دیدن کنید. این معدن، چشم‌انداز زیبا و فراموش نشدنی از هنر نمک زیرزمینی و طراحی معماری خاص و زیبا، به شما ارائه می‌دهد.

 

باغ گیاه‌شناسی کراکوف

 

این باغ گیاه‌شناسی که متعلق به دانشگاه جاگیلونیا است، یکی از بهترین مکان‌های برای پیاده‌روی است. این باغ در قرن هجدهم در نزدیکی محله‌های قدیمی شهر کراکوف، تاسیس شده است.

هم‌چنین مساحت این باغ زیبا و سرسبز حدود ده هکتار است که این زمین‌ها توسط هزاران گونه گیاهی محاصره شده است. نکته قابل توجه در مورد این باغ این است که شما فقط در طول اواسط ماه آوریل (فروردین) تا اواسط ماه اکتبر (مهر)، می‌توانید از باغ‌های این مجموعه بازدید کنید.

 

منطقه کازیمیرز

 

یکی از جذابیت‌های دیگر شهر کراکوف، پیاده‌روی در یکی از بهترین مناطق توریستی این شهر، یعنی کازیمیرز یهود است. این منطقه شامل خیابان‌های زیبا که دراطراف آن تعداد زیادی از فروشگاه‌های صنایع دستی وجود دارد، است.

در واقع این مکان، محل خوبی برای پیاده‌روی و خرید سوغاتی و بازدید از صنایع دستی این شهر است.

 

خیابان‌های کراکوف و پل پیاده‌روی برناتکا

 

پیاده‌روی در خیابان‌های تاریخی این شهر و هم‌چنین نورپردازی زیبای پل برناتکا، از جاذبه‌های توریستی کراکوف به حساب می‌آید.

هم‌چنین اگر شما هم نیز به خرافات معتقد هستید، می‌توانید با زدن یک قفل به میله‌های پل و انداختن کلید آن به رودخانه ویستا، احساس خوشبختی داشته باشید.

 

موزه مانگا – موزه هنر و فناوری ژاپن

 

این موزه خاص که در واقع یکی از شاخه‌های موزه مانگا ژاپن در کشور لهستان و در شهر کراکوف است، مکانی بسیار دوست‌داشتنی و زیبا برای علاقمندان به هنر و فرهنگ دنیای شرق است.

موزه مانگا از خاص‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود، بنابراین اگر نتوانستید به ژاپن سفر کنید، اما در کشور لهستان هستید، می‌توانید از این موزه دیدن کنید تا تجربه‌ای خاص و ماندگار در خاطرات شما ثبت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم