چگونه کالاهایی با قیمت مناسب ولی کیفیت بالا بخریم؟

همه ما دوست داریم کالاهایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا بخریم. قیمت مناسب با قیمت ارزان متفاوت است.

در قیمت ارزان، لزوما کالایی با کیفیت بالا خریداری نشده است و صرفا دنبال خرید ارزان‌ترین کالا بودید. خرید ارزان‌ترین کالاها چندان سخت نیست و همیشه مراکزی در اطراف ما هستند که کالاهایی با کیفیت پایین و قیمت ارزان‌تر از مراکز دیگر می‌فروشند.

ولی خرید یک کالای با قیمت مناسب و کیفیت بالا کمی سخت است و اگر یک استراتژی خرید درست نداشته باشید یا ترفندهایی برای خرید مناسب به کار نگیرید؛ باید کالاهایی با قیمت بالا بخرید.

این باور که همیشه کالاهای با قیمت بالا، کیفیت بالایی هم دارند یا برای شما مناسب هستند نیز از پایه نادرست است. شما می‌توانید یک گوشی میان‌رده خوب از برندهایی مانند هواوی یا آنر با قیمت پایین‌تر از گوشی‌های سامسونگ بخرید ولی کیفیت برابری داشته باشند.

در این مقاله، می‌خواهیم ترفندها و روش‌هایی را مرور کنیم که به شما کمک می‌کنند خریدهایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا داشته و همیشه از خریدتان راضی و شاد باشید:

۱- در زمان مناسب خرید کنید

معروف است به فصل خرید نکنید. یعنی کاپشن را در فصل پاییز و زمستان و مانتوی خنک یا تیشرت را در فصل تابستان نخرید.

معلوم است که همیشه کالای مرتبط با فصل در بورس بوده و گران‌تر است. کولر گازی در زمستان ارزان‌تر و بخاری در تابستان زیر قیمت به فروش می‌رسد.

افرادی که اهل مد نیستند و به خرید به‌روز اعتقاد ندارند؛ بهتر است همیشه کالاهای خود را در فصل مناسب خودش خرید کنند. خرید لباس زمستانه و تابستان در آخر این فصل‌ها هم ترفند دیگری است.

۲- از مکان مناسب خرید کنید

انتخاب مکان مناسب خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. ممکن است یک کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌تر به فروش برود ولی در نمایندگی‌های همان برند و کالا، با قیمت گران‌تری به فروش برسد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ناچار هستند هرچه زودتر انبارهای خود را خالی کنند و کالاهای دیگر بیاورند. بنابراین، ممکن است یک کالای با کیفیت را با قیمت مناسب‌تری بفروشند.

باید برحسب تجربه و شناخت مکان‌های مختلف، کم‌کم دست‌تان بیاید لباس زنانه در کدام فروشگاه ارزان‌تر، لباس مردانه یا کت و شلوار را کدام فروشگاه و کالاهای خانه را از کجا مناسب‌تر خرید کنید.

نمی‌گوییم اصلا از پاسازها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوکس و گران خرید نکنید ولی غالب اوقات می‌توانید همین کالاها را با قیمت مناسب‌تر از فروشگاه‌های دیگر بخرید.

۳- تخفیف‌ها را دنبال کنید

برای خرید مناسب کالاهای با کیفیت باید دنبال تخفیف باشید. تخفیف‌های سایت‌های خرده‌فروشی، تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تخفیف‌های فصلی و ویژه، تخفیف‌های برندها در مقطع‌های خاص سال و خلاصه باید سر و گوش شما به هر تخفیفی حساس باشد.

شاید فصل زمستان است و شما اصلا نیازی به مانتو تابستانه ندارید ولی یک فروشگاه تمام مانتوهای تابستانه و بهاره خود را حراج کرده باشد. پس، دست بجنبید و چند مدل مانتو برای تابستان بعد خود انتخاب کنید.

۴- خرید عمده کنید

پدران ما این ترفند را بهتر از ما بلد هستند. برخی از پدر و مادرها اصلا خرید دانه‌ای و تکی را قبول ندارند و همیشه یک جعبه نوشابه، یک کارتن رب گوچه، گونی پیاز و البته یک جین جوراب می‌خرند.

خوب، ما این روزها نمی‌توانیم مانند آن‌ها خرید کنیم چون شاید اصلا به اندازه خانه‌های چند نفره آن‌ها مصرف نداشته باشیم ولی ترفند خرید عمده هنوز پابرجا است. وقتی تیکت زده ۲ تی‌شرت بخرید ۱ تی‌شرت جایزه بگیرید؛ چه عیبی دارد دو تی‌شرت خوش‌رنگ برای خود انتخاب کرده و تی‌شرت سوم را به عنوان هدیه برای برادر و دوست خود ذخیره کنید؟

هم فروشنده‌ها و هم کارخانه‌ها دوست دارند چندتایی بفروشند و شما هم بهتر است برخی کالاها را عمده بخرید و اگر نیاز ندارید با دیگران تقسیم کنید.

۵- گول برندها و تبلیغات را نخورید

اولین گام برای خریدهای مناسب، دوری کردن از تبلیغات، برندها و محدودیت‌های ذهنی است. وقتی تصور می‌کنید فلان برند همیشه با کیفیت است و باید محصولاتش را بخرید؛ دیگر خرید مناسب بی‌معنی است.

هر روز و در هر خرید باید مانند یک ماجراجو و جهانگرد به دنبال کشف‌های تازه باشید و قدرت ریسک خود را بالا ببرید.

تبلیغات آنلاین، بیلبوردهای اتوبان‌ها و تلویزیون قاتل خرید با قیمت مناسب ولی با کیفیت هستند. نمی‌گوییم همیشه این‌طور است و شاید چیزی در یک تبلیغ باشد که اتفاقا کیفیت خوبی دارد ولی قیمت‌اش هم مناسب است.

اما یک قانون خرید، بررسی اجناس فرای تبلیغات و برند و نام فروشگاه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم