در فصل تابستان برای شنا در استخر چه نکات بهداشتی رعایت کنیم؟

Equipements sportifs et de loisirs, Alsace Restructuration d'une piscine tournesol Architecte Urbane Kultur, 2014

شنا یکی از ورزش‌ها و تفریح‌های مفرح و پر طرفدار در فصل تابستان است.

بسیاری از مردم به محض اینکه هوا گرم‌تر می‌شود؛ به دنبال یافتن استخری برای شنا می‌گردند یا اینکه فرزندشان را برای آموزش شنا در یکی از استخرهای نزدیک خانه ثبت‌نام می‌کنند.

شنا و آب‌تنی فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد و روی پوست و موی بدن تاثیراتی شگفت‌انگیز می‌گذارد. بسیاری از بیماری‌ها با قدم زدن در آب گرم رفع می‌شوند یا متسکین پیدا خواهند کرد.

اما آیا هر استخری برای شنا در تابستان مناسب است؟ باید چه نکات بهداشتنی و مراقبتی را هنگام انتخاب و استفاده از یک استخر رعایت کنیم؟ متخصصان پوست و مو بر رعایت اصولی برای شنا در استخرها تاکید دارند:

نکات بهداشتی شنا در استخر

۱- حتما از سراغ استخرهای مجاز و بهداشتنی بروید. سازمان بهداشت هر شش ماهه یک بار آب استخرها را بررسی کرده و از نظر کلر و مواد ضد عفونی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

۲- بهتر است از اسخرهای سرپوشیده استفاده کنید. استخرهای سرپوشیده به خصوص در فصل تابستان مشکلات کمتری نسبت به استخرهای روباز دارند. حداقل به طور متناوب از استخرهای روباز و سرپوشیده استفاده کنید.

۳- استخرهای شنا به کلر برای ضدعفونی نیاز دارند ولی نباید مقدار کلر آب زیاد باشد چون روی پوست و موی انسان تاثیر منفی می‌گذارد. اگر کلر آب بیش از حد باشد؛ برای افرادی که دارای پوست خشک هستند یا اگزما دارند؛ مناسب نیست.

۴- بدون کلاه شنا وارد استخر نشوید. کلر باعث خشکی موی سر می‌شود و کلاه شنا به سلامتی بیشتر موها کمک خواهد کرد.

پر کردن اولیه استخر شنا

۵- خانم‌ها قبل از ورود به استخر، مواد آرایشی خود را پاک کنند. استفاده از کرم پوست یا کرم‌های ضد آفتاب برای شنا در استخر متوقف و استفاده نشود چون ممکن است باعث ایجاد لکه روی پوست شود.

۶- حتما پیش و پس از شنا، استحمام کرده و موی سر و بدن خود را با شامپو و صابون بشورید. استحمام پس از شنا بسیار توصیه شده است و احتمال خطرات استخرهای عمومی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم