چرا باید با همسرمان در خانه مشغول بازی و سرگرمی شویم؟

اگر متوجه شدید رابطه همسرتان سرد و سنگین شده یا از چیزی ناراحت است و کدورتی میان شما است؛ سریعا یک بازی دو نفره ترتیب دهید و فضای خانه را عوض کنید.

بسیاری از همسران به طور ذاتی و براساس تجربه چنین حربه‌ای را برای شاد کردن فضا خانه و رفع کدورت‌ها، ایجاد علاقه، از بین بردن ناراحتی‌ها و رابطه سرد همسر استفاده می‌کنند.

شروع به شوخی کردن، دست انداختن، دست و پنجره نرم کردن، کری خواندن یا رفتن سراغ یک بازی و سرگرمی مورد علاقه همسر می‌کنند. این شاید یک عادت برای همسران باشد ولی یک اصل مهم در ارتباط زناشویی و بهبود روابط میان همسران است.

روانشناسان روی بازی و سرگرمی‌های دو نفره و چند نفره خانوادگی تاکید زیادی دارند و پیشنهاد می‌کنند گاهی اوقات همسران در خانه مشغول بازی و سرگرمی با یکدیگر شوند.

بازی‌های همراه با هیجان، نشاط، خنده و شوخی می‌تواند روابط سرد و خسته‌کننده میان همسران را از بین ببرد. محبت و علاقه را بیشتر می‌کند و خون تازه‌ای به جریان زندگی تزریق خواهد کرد.

مثلا، همسران می‌توانند با هم منچ و مار پله، شطرنج، تخت نر، گیم و انواع بازی‌های جالب دیگر را ترتیب دهند. در میانه بازی، با هم شوخی‌های مناسب داشته باشند و حتی برای هم کری بخوانند.

هدف در اینجا برنده شدن یا باختن یک زن یا شوهر نیست. حتی گاهی اوقات بهتر است یکی به نفع دیگری خودش را ببازد تا به او روحیه بدهد.

بازی و شوخی به موقع

همسران باید بدانند چه موقع مشغول بازی و سرگرمی با یکدیگر شوند و چه بازی‌ها و شوخی‌هایی می‌تواند روحیه طرف مقابل را تغییر دهد چون در غیر این صورت، ممکن اسن نتیجه معکوس دهد.

مثلا، اگر زن در خانه تمیز کردن خانه یا درست کردن نهار و شام است و شاید منتظر میهمان‌ها است؛ پیشنهاد راه‌اندازی یک بازی و سرگرمی کاملا غلط است.

همین‌طور، اگر مردی در خانه دارد کارهای فردایش را مرور و برنامه‌ریزی می‌کند؛ روی پروژه‌ای تمرکز کرده است و از نظر ذهنی بسیار درگیر کارهای اداری است؛ باز هم پیشنهاد یک بازی می‌تواند چندان مناسب نباشد.

زن و شوهر باید سعی کنند با ترفندهایی محیط خانه را شاد و فرح‌بخش نگه دارند. گاهی اوقات حتی دیدن یک فیلم کمدی و طنز با هم یا درست کردن یک غذا با کمک یکدیگر می‌تواند همان نتیجه را بدهد.

حالا، چه بهتر که اگر بچه هم دارند؛  بچه‌ها هم وارد بازی و سرگرمی پدر و مادر شوند. گروه‌بندی کنند و برای یکدیگر کری بخوانند تا فضای خانه شادتر و هیجان‌انگیزتر شود.

مدیرتی این بازی و سرگرمی‌های زن و شوهری هم بسیار مهم است چون گاهی اوقات یک بازی ساده و تفریحی کم‌کم نقطه‌ای برای بروز اختلافات و درگیر شدن احساسات می‌شود و آخر کار، دعوا و تنفر و کدورت باقی می‌ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم