رنو چگونه می‌خواهد با وجود تحریم‌ها در ایران بماند؟

گروه خودروسازی رنو که یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حوزه صنعت خودرو در ایران محسوب می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نه تنها از ایران خارج نخواهد شد بلکه به حضور خود در ایران ادامه خواهد داد و به دنبال عمق بخشیدن به فعالیت‌های خود در بزرگترین بازار خاورمیانه محصولاتش است.

این شرکت خودروسازی که در حال رایزنی برای راه اندازی کارخانه اختصاصی در شهرستان ساوه استان مرکزی بود، در حالی این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده است که دیگر خودروسازان بزرگ فرانسوی و کره‌ای از ایران خارج شده‌اند و به زودی تحریم‌های آمریکا علیه ایران عملی می‌شود.

گروه خودروسازی رنو فرانسه

مدیرعامل رنو می‌گوید برای حضور در ایران برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است تا بتواند به هر ترتیبی که شده در صنعت خودروسازی ایران باقی بماند تا رفیق روزهای تحریم این کشور محسوب شود. مدیرعامل این شرکت با کنایه به خروج همتایان خود همزمان با تحریم‌های آمریکا گفت:

ما به دنبال امتیاز همراهی ایران در سال‌های تحریم هستیم و می‌دانیم که قطعا ماندنمان برای آن‌ها ارزشمند است و با رفع تحریم‌ها در آینده حضورمان بیش از پیش توجیه‌پذیر خواهد بود.

این اظهار نظر رنو در حالیست که این گروه یکی از فعالان بزرگ بازار خودرو آمریکا بوده و در مقابل پژو بازار خاصی در ایالات متحده ندارد. با این وجود باید دید قراردادهای طرفین ایرانی با پژو و هیوندای چگونه بوده است که این شرکت به راحتی سرمایه گذاری خود را در ایران تعلیق می‌کند ولی این اتفاق با وجود ضررهای سنگین‌تر برای رنو رخ نمی‌دهد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم