چگونه بهترین رنگ رژ لب مناسب پوستمان را انتخاب کنیم؟

وقتی در برابر دنیایی از رنگ رژ لب قرار می‌گیرید؛ باید بلد باشید رژ لب مناسب پوست و لب‌تان را انتخاب کنید. البته، برخی خانم‌ها و دختران سعی می‌کنند رنگ رژ لب‌شان را با لباس خود ست کنند که زیاد ایده جالبی نیست.

حتما می‌دانید هر رژ لبی به پوست صورت شما نمی‌آید و شما را زیبا و باشکوه نمی‌کند. رژ لب تیره برای پوست‌های تیره و رژ لب ملایم برای پوست‌های روشن مناسب نیست و هر خانمی باید به مرور و با تجربه و رعایت نکاتی بهترین رنگ رژ لب را انتخاب کند.

مهم‌ترین نکات انتخاب رنگ رژ لب

شاید تجربه بهترین راهنما برای خرید رژ لب باشید ولی در انتخاب بهترین رنگ رژ لب مناسب پوست نکات مهم زیر را رعایت کنید:

۱- حتما رنگ رژ لب یک یا دو نمره (درجه) از رنگ طبیعی لب شما تیره‌تر باشد تا جلوه دهد. برای تشخیص این موضوع باید رژ لب را روی لب پایینی زده و با رنگ لب بالایی مقایسه کنید. اگر تفاوت رنگ زیاد بود؛ بهتر است رژ لب ملایم‌تری بردارید و دوباره امتحان کنید.

۲- رنگ‌های تیره لب‌تان را کوچک‌تر و رنگ‌های روشن حجم لب را بیشتر خواهند کرد. بنابراین؛ تصمیم بگیرید می‌خواهید لبان شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به نظر برسند.

۳- رژ لب‌های مات باز هم لب‌های شما را کوچک‌تر نشان می‌دهند. معمولا خانم‌هایی با لب‌های بزرگ سعی می‌کنند سراغ رژ لب‌هایی با رنگ مات بروند. رژ لب‌های براق و درخشنده لب‌ها را پرتر نشان می‌دهند.

۴- تشخیص ته رنگ پوست‌تان به انتخاب یک رژ لب مناسب بسیار کمک می‌کند. باید خیلی خوب رنگ پوست خود را شناسایی کرده باشید و دنبال رنگ رژ لبی مناسب برای آن باشید.

۵- بهتر است رنگ رژ لب شما با رنگ لباس یا روسری و موی شما هماهنگ و ست نباشد. اگر لباس قرمز رنگی پوشیدید؛ نباید سراغ انتخاب رژ لبی همرنگ آن بروید.

۶- همیشه رنگ‌های ملایم طرفدار و زیبایی بیشتری دارند. غالب خانم‌ها از رنگ‌های تند فراری هستند چون لب‌ها را برجسته می‌کند و صورت زیبا نمی‌شود.

چند قانون انتخاب رنگ رژ لب

اگر پوست‌تان رنگ پریده و روشن است، رژ لبی به رنگ صورتی روشن، هلویی، بژ یا بیرنگ را امتحان کنید.

اگر رنگ پوست‌تان معمولی است، رنگ قرمز گوجه‌ای یا بنفش را انتخاب کنید.

اگر رنگ پوست‌تان برنزه است، از رنگ قهوه‌ای، ارغوانی و بنفش دوری کنید و بدنبال رژی با تُن نارنجی بگردید.

اگر رنگ پوست‌تان سبزه هست، رنگ قهوه‌ای، کاراملی، شرابی یا بنفش را امتحان کنید.

در انتها، حتما از رژ لب‌های طبیعی و ارگانیک خریداری کنید چون ممکن است رژ لب‌های مصنوعی و بی‌کیفیت بازار از سرب استفاده کرده باشند. برای اطلاعات بیشتر درباره سرب موجود در رژ لب این مقاله ما را بخوانید:

             آیا سرب موجود در رژ لب باعث سرطان می‌شود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم