نقاشی‌های شگفت‌انگیزی با مورچه‌های زنده

شاید تا کنون انواع سبک‌های نقاشی را دیده یا شنیده باشید ولی قطعا نقاشی با موجودات زنده برایتان تازگی دارد.

هنرمندی به نام Iantha Naicker با مورچه‌های زنده نقاشی می‌کند و تصاویری شگفت‌انگیز می‌سازد. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر می‌شود مورچه‌ها را کنترل و مدیریت کرد؟

نائیکر طرح‌های نیمه تمامی از حیوانات روی کاغذ می‌کشد و بعد از مورچه‌ها برای تکمیل این طرح دعوت می‌کند. مورچه‌ها باید شاخ، دم، دست و پای حیوانات را تکمیل کنند.

ترفند این هنرمند، ریختن شکر و مواد شیرین در محل‌هایی است که مورچه‌ها باید به صورت قطاری جمع شوند. این موجودات زنده کم‌کم دور شکر جمع شده و یک شکل را نظم می‌دهند.

اما نائیکر فقط چند ثانیه برای عکاسی فرصت دارد چون طبیعی است که مورچه‌ها همیشه یکجا نمی‌ایستند و حرکت می‌کنند و سریعا طرح فرضی را برهم خواهند زد.

به همین دلیل، باید ده‌ها عکس از یک طرح بگیرد و بارها و بارها تلاش کند تا نقاشی مدنظرش به دست بیاید. گاهی اوقات ساعت‌ها طول می‌کشد تا مورچه‌ها در جای فرضی خود قرار بگیرند و بشود یک شکل معنی‌دار خلق کرد.

اینستاگرام این هنرمند صدها هزار فالور دارد و البته نقاشی با مورچه‌های زنده تنها هنر این دختر نیست. سبک‌های نقاشی او روی کاغذ و دست منحصربه‌فرد و در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی معروف است.

این رو هم بخون

با هم برخی از نقاشی‌های شگقت‌انگیز او با مورچه‌های زنده را می‌بینیم:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم