تصاویری از بزرگ‌ترین نقاشی دیواری در اروپا

نقاشی‌های دیواری همیشه جذاب و سرگرم‌کننده هستند. چون براساس مختصات عرض و طول دیوار ترسیم می‌شوند و البته در ابعادی بزرگ هستند تا از دور دیده شوند.

شاید هریک از ما تا کنون از دیدن چند نقاشی دیواری تعجب کرده باشیم و کمی به فکر فرو رفته باشیم که چطور این نقاشی کشیده شده است و کدام هنرمندی توانسته چنین نقاشی بکشد!

حالا، اگر بزرگ‌ترین نقاشی دیواری اروپا را در شهر پاریس و از بالا مشاهده کنیم؛ تعجب‌مان صد برابر می‌شود.

دو هنرمند فرانسوی در مدت ۸ روز موفق شدند بزرگ‌ترین نقاشی دیواری دنیا را در مساحتی ۲۵ هزار مترمربعی بالای ساختمانی خلق کنند.

الا و پیتر، نقاش‌های خیابانی معروفی در دنیا هستند و تا کنون اثرهای بزرگی ترسیم کردند. نقشی که این دو هنرمند بالای ساختمانی کشیدند؛ پیرزنی سالخورده را نشان می‌دهد که دارد بزرگراهی ۶ لاینی را تماشا می‌کند.

این بزرگراه از بالای این ساختمان و وسط نقاشی می‌گذرد. سر پیرزن بالای بزرگراه است ولی کیسه‌ پلاستیکی قرمز و سفید او را ظاهرا باد برده است.

در مقایسه با این اثر بسیار زیبا، خودروها بسیار کوچک جلوه می‌کنند و آدم‌ها به اندازه یک مورچه هستند. وقتی از بالا و نمای کلی به این نقاشی نگاهی می‌اندازید؛ انگار مادربزرگ از این همه ماشین و آدم و سرعت و حرکت شتابزده تعجب کرده است و می‌خواهد با نوک انگشتانش این سرعت بیش از حد توانش را متوقف کند.

در این نقاشی از رنگ‌های قرمز، آبی و سفید که رنگ‌های پرچم فرانسه هستند؛ استفاده شده و برخی تجهیزات نصب شده روی پشت بام ساختمان نیز تصویری سورئالیستی به نقاشی می‌دهند.

این نقاشی را تنها باید از نمای بالا مشاهده کرده و افرادی که روی زمین هستند یا حتی در بزرگراه رانندگی می‌کنند؛ موفق نمی‌شوند نمای کلی آن را ببینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم