۵ ترفند برای داشتن لباس‌هایی با چروک کمتر

برای برخی از افراد، اتو کردن لباس‌ها سخت‌ترین کار دنیا است. کاری پر زحمت و حوصله‌بر که رمقی برای ادامه کار در طول روز باقی نمی‌گذارد.

دیدن کوهی از لباس‌های چروک که باید یکی یکی اتو و تا شوند؛ اصلا حس خوش‌آیندی نیست و بسیاری از ما دوست داریم آن را کمتر تجربه کنیم. به همین دلیل، باید ترفندهایی را یاد بگیریم که کمک می‌کنند لباس‌های ما کمتر چین و چروک داشته و در هر بار شستن نیازی به اتو کشیدن نداشته باشند.

حتی توصیه می‌شود لباس‌های نو را هم پیش از پوشیدن، یک بار بشویید که ممکن است چروک بردارند و تنها دلخوشی شما از بین برود.

در حالی‌که شاید تصور کنید این ترفندها بی‌فایده است و آخر کار باید همه لباس‌ها اتو و تا شوند؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار آن‌ها را آزمایش کنید تا متوجه شوید برای برخی لباس‌ها جواب داده و لباس‌های کمتری برای اتو کردن روی دست شما باقی می‌ماند.

۵ ترفند جلوگیری از چروک لباس‌ها در شستن

۱- پیش از قرار دادن لباس‌ها درون لباسشویی و خشک‌کن، یک بار آن‌ها را گرفته و تکان بدهید تا صاف شوند. این کار باعث می‌شود چروک کمتری خورده و همان‌طور باقی بمانند. قرار دادن لباس‌ها به صورت درهم و تا شده و شلوغ در لباسشویی چروک بیشتری روی آن‌ها می‌اندازد.

۲- سرعت کمتر و دمای کمتر به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند. وقتی ماشین لباسشویی با سرعت بالا و در دمای آب بالا کار می‌کند؛ انتظار چروک بیشتری روی لباس‌ها داشته باشید.

۳- به محض اینکه صدای بوق پایان کار ماشین لباسشویی را شنیدید؛ لباس‌ها را خارج کرده و روی بند و رخت‌آویز آویزان کنید. باقی ماندن لباس‌ها در ماشین لباسشویی برای مدت طولانی مساوی با چروک بیشتر است.

۴- هنگام آویزان کردن لباس‌ها روی بند، ابتدا آن‌ها را خوب تکان داده و صاف کنید. بعد اسپری کنید و به آرامی بکشید. این روش برای لباس‌های بافتنی و نخی سبک جواب می‌دهد و پس از خشک شدن متوجه خواهید شد چروک کمتری دارند.

۵- پس از خشک شدن لباس‌ها، به جای تای وسط یا تای سریع لباس‌ها، وقت بگذارید و مانند فروشنده‌ها لباس‌ها را سه تا کنید. سه تا کردن لباس‌ها از افتادن چروک‌های بزرگ و ناخوش‌آیند جلوگیری می‌کند.

۶- بهتر است لباس‌های بیرون و لباس‌هایی که باید اتو شوند را به جای روی هم قرار دادن در کمد، آویزان کنید. هنگرهای دست‌ساز برای آویزان کردن لباس‌های خود استفاده کنید. چوب لباسی‌های زیادی در خانه داشته باشید و لباس‌ها را پس از خشک شدن با آن‌ها آویزان کنید تا چروک کمتری بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم