ارز دیجیتال ملی ایران جای دلار ۱۲ هزار تومانی را می‌گیرد؟

یکی از بحث‌های داغ این روزهای فضای مجازی با توجه به تحریم‌های پیش رو، بحث ارز دیجیتال ملی است که بانک مرکزی به دنبال راه اندازی آن است ولی آیا ارز دیجیتال ملی سرنوشتی جز سرنوشت ارز دیجیتال ونزوئلا خواهد داشت؟ علیدادی کارشناس ارز دیجیتال پاسخ داد:

ببینید این موضوع بستگی به پشتوانه‌ای دارد که ارز دیجیتال نسبت به آن عرضه می‌شود. موضوع نفت ایران با هر جای دیگر متفاوت است چرا که حتی تهدیدهای موجود در زمینه تحریم نفتی خیلی جدی نیست چرا که وابستگی شدیدی به نفت ایران وجود دارد.

با تحریم‌های صورت گرفته طبیعی است که امکان معامله نفت با دلار وجود ندارد و ما وقتی توانایی فروش نفتمان را داریم که بتوانیم از ارز مورد قبول خودمان را برای خریدار نفتمان تحمیل کنیم و کفه ترازو را به سمت ارز ملی کشورمان سنگین کنیم.

طبیعی است که کشورهایی که خواستار نفت ایران باشند مجبور به استفاده از ارز ملی ما خواهند بود و همین اتفاق منجر به ارزشمند شدن این ارز در بازارهای بین‌المللی می‌شود و بسیاری از مشکلات ما در موضوع تحریم را برطرف می‌کند.

ما محصولاتی مانند زعفران و پسته و …. داریم که در صادرات آن تنها هستیم و یا کفیت این محصولاتمان بسیار فراتر از آنچیزی است که از سوی دیگر فروشنده‌ها عرضه می‌شود، طبیعی است که ما در این موارد دست بالا را داریم و می‌توانیم در موضوع ارز معامله‌گر تعیین کننده باشیم.

متاسفانه پولشویی‌های موجود در بیت کوین باعث شده با تمام ارزهای دیجیتال برخورد بدی شود و دید مردم نسبت به همه ارزهای دیجیتال بد باشد. ما در حال حاضر ارزهای مختلفی داریم که پشتوانه‌های متنوعی دارند و کاربری‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم