وسایلی که نباید در خانه تکانی آن‌ها را دور ریخت + عکس

شاید شما هم ویدیو‌های کوتاهی درباره استفاده از وسایل دور‌ ریخته شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. با نزدیک شدن به روزهای خانه تکانی شاید شما هم به فکر دورریختن وسایل بی‌ارزش باشید اما ممکن است این وسایل حتی ارزششان بیشتر از وسایل دیگر باشد. ما در این مطلب وسایلی که در خانه نباید دور ریخته شوند، را بررسی می‌کنیم.

 

گیره‌های کاغذ

 

شاید شما دچار تردید شده باشید که این گیره‌ها به دردنخور هستند و باید دورریخته شوند اما استفاده‌های مهم و جزئی می‌توان از این گیره‌ها کرد مثل: نگه‌داشتن کابل‌های شارژر، نگه‌داشتن خمیردندان نصفه، آویزان کردن عکس‌هایتان از مکان‌های خانه.

پس نباید این گیره‌های کاغذ را دور ریخت و حواستان به این موضوع در خانه تکانی باشد.

 

فویل‌های آلومینیومی

 

حتما در ذهن خود فکر کرده‌اید که به علت کهنه شدن فویل، باید آن‌را دور ریخت، اما باید بگوییم سخت در اشتباهید. فویل‌ها را می‌توان در هنگام پخت کیک یا به عنوان قیف برای ریختن خامه و حتی پوشاندن گلدان‌ها استفاده کرد.

 

وسایل الکترونیکی قدیمی

 

در ذهن خود مرور می کنید که این وسایل قدیمی و غیر‌قابل استفاده هستند، پس باید آن‌ها را دور ریخت. اشتباه نکنید با توجه به این‌که وسایل الکترونیکی چرخه بازیافتی با‌ارزشی را دارند، پس بهتر است آن‌ها را به جاهایی که این نوع وسایل را بازیافت می‌کنند ببرید.

هم‌چنین، اگر به دنبال کار خیر هستید می‌توانید این وسایل را فروخته و مبلغ آن‌را به موسسه‌های خیریه بدهید. در آمریکا سازمانی به نام EPA وجود دارد که این وسایل را از شما دریافت کرده و به کسانی که به این وسایل، حتی قدیمی نیاز دارند، می‌دهد.

 

بطری‌های سس

 

اگر همیشه این بطری‌ها را دور می‌ریزید، بهتر است دیگر این کار را انجام ندهید. در آشپزخانه می‌توان از این بطری‌ها به عنوان ظرف آبلیمو و حتی ظرف خامه برای کیک استفاده کرد.

در نتیجه به نظر ما، نباید این بطری‌ها را دور ریخت.

 

کیسه‌های پلاستیکی

 

ما در عصر پلاستیک زندگی می‌کنیم و واقعا این منبع تمام نشدنی است. پس آیا باید این کیسه‌ها را دور ریخت؟ جواب خیر است.

پلاستیک‌ها می‌توانند در هر کجای جهان سفر کنند، آن هم توسط باد یا آب اقیانوس‌ها، پس نباید آن‌ها را دور ریخت. در آمریکا چندین ایالت مشغول وضع قانونی، مبنی‌بر منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی هستند.

می‌توانید در خریدهای بعدی خود، از کیسه‌های موجود در خانه استفاده کنید و یا به عنوان دستکش، هنگام نظافت استفاده کنید.

این نکته را هم باید بدانید که زباله‌های پلاستیکی که دور ریخته می‌شوند، سالانه صدهزار پستاندار دریایی و حدود یک میلیون پرنده دریایی از این پلاستیک‌ها تغذیه کرده و می‌میرند. حواستان با دور ریختن این مورد در خانه تکانی به خودتان ضرر نزنید!

 

لباس‌های کهنه

 

پیشنهاد ما برای استفاده از لباس‌های کهنه این است که اولا نباید آن‌ها را سوزاند و یا دور ریخته شوند. در آخر می‌توانید از این لباس‌ها به عنوان پارچه برای نظافت خانه استفاده کنید.

در صورتی که لباس‌های شما زیاد کهنه و پاره نیستند، به هیچ وجه راضی به دور ریخته شدن آن نشوید. در حال حاضر موسسات خیریه این لباس‌ها را به افراد نیازمند می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم