نکاتی جالب و عجیب درباره راه آهن و قطارهای ژاپنی که باید بدانید + تصاویر

راه‌آهن در ژاپن، اصلی‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل است، هم‌چنین از ۵۱ ایستگاه راه‌آهن شلوغ جهان، ۴۵ ایستگاه آن در کشور ژاپن قرار دارد. این مورد، زیاد تعجب‌آور نیست، زیرا پیشرفت‌های ژاپنی‌ها مانند پیشرفت علم متوقف نمی‌شود. علاوه‌بر این، این پیشرفت‌ها بر سطح راحتی زندگی مردم تاثیر گذاشته است.

قطارهای ژاپنی، تنها قسمت بسیار کوچکی از این سطح پیشرفت بزرگ هستند. ما در این مطلب قصد بررسی این قطارها را داریم تا ببینیم امکانات قطارهای ژاپنی تا چه حد پیشرفته بوده است.

 

قطار Sunrise Express

 

 

این قطار، یک قطار مخصوص مسافرت‌های طولانی و سفرهای شبانه است. این قطار شامل دو نوع Sunrise Izumo و Sunrise Seto می‌باشد. این دو قطار در مسیر توکیو به اوکایاما رفت‌و‌آمد می‌کنند و در یک دوراهی به مقصدهای مختلف می‌روند.

قطار Sunrise Iaumo به شهر ایزوماشی می‌رود و قطار Sunrise Seto به شهر تاکاماتسو رفت‌و‌آمد می‌کند.

سفر در این قطار یک تجربه هیجان‌انگیز فرهنگی از زندگی ژاپنی و هم‌چنین دیدن چشم‌انداز‌های زیبا از طبیعت این کشور است.

قسمت سوپر‌لوکس یا درجه یک

برخلاف بسیاری از انواع قطارها، این قطار دارای ۶ کلاس مختلف برای سفر است. نسخه تک لوکس یا همان درجه ۱، دارای یک اتاق خواب راحت برای یک نفر است.

هم‌چنین، در این اتاق میز و صندلی و یک سینک دستشویی در کنار تخت‌خواب وجود دارد. حتی این اتاق مجهز به کنترل نور می‌باشد. در این اتاق، تمامی لوازم بهداشتی و آرایشی در کمد وجود دارد.

علاوه‌بر همه این‌ها، این اتاق تک‌نفره و لوکس، مجهز به حمام نیز است. این نوع کلاس مسافرتی، باعث می‌شود که شما فکر کنید درون یک هتل متحرک اقامت دارید.

در حالی‌که شما می‌توانید از لوکس بودن قطار،لذت ببرید، می‌توانید از مناظر زیبا و شگفت‌انگیز طبیعت ژاپن نیز استفاده کنید. هم‌چنین در صورتی که می‌خواهید تنها باشید و از حریم خصوصی خود استفاده کنید، بهتر است اتاق‌های دارای درب و قفل را انتخاب کنید.

 

قسمت درجه دو

در قسمت درجه ۲ یا B این قطار، اتاق‌های دو‌تخته و یک‌تخته وجود دارند. البته این کلاس را نمی‌توان کلاس بد معرفی کرد، زیرا راحتی در این نوع از اتاق‌ها تقریبا همانند اتاق‌های درجه یک است، اما با امکانات کمتر.

مزیت این اتاق‌ها هم چمدنفره بودن آن است و خانواده‌ها در این نوع از اتاق‌های این قطار می‌توانند اقامت داشته باشند.

 

قسمت Nobinobi یا درجه ۳

این قسمت از قطار را می‌توان قسمت درجه سه معرفی کرد. در این قسمت تخت‌ها در نزدیک هم قرار گرفته اند و فضای بین هر تخت با دیوارهای کوچک چوبی جداسازی شده است.

هم‌چنین این قسمت نیز دارای پنجره برای دیدن طبیعت و شهرهایی است که از آن در حال گذر هستید. این تخت‌ها تقریبا راحت هستند اما هیچ‌وقت به پای راحتی تخت‌های قسمت درجه یک، نخواهند رسید.

 

 

در این قسمت برخلاف قسمت درج یک، ممکن است با مردمی رو‌به‌رو شوید که به سنت‌های قدیمی ژاپن احترام قائلند، هم‌چنین قبل از ورود به تخت خود بهتر است کفش‌هایتان را دربیاورید.

در این قسمت نیز تمامی امکانات لازم مانند، توالت، دستگاه‌های فروش نوشابه، کابین‌های مخصوص کشیدن سیگار وجود دارند. هم‌چنین این قطار برای افراد معلول هم تدابیری اندیشیده و قسمتی را مخصوص جای‌دادن ویلچیر‌ها تعبیه کرده است تا تمامی مسافران از فضای باز قطار لذت ببرند.

 

یکی از نکات عجیب در قسمت درجه سه این است که شما برای استفاده از حمام باید مبلغ جداگانه پرداخت کرده و یک کارت تهیه کنید.

با واردکردن این کارت در قسمت کارتخوان شما فقط شش دقیقه وقت دارید تا از جریان آب حمام استفاده کرده و دوش بگیرید. این کارتخوان دارای ثانیه‌شمار معکوس است و می‌تواند چالشی جالب و خنده‌دار باشد، تا در شش دقیقه بتوانید یک استحمام کامل را انجام دهید.

قطار‌های ژاپنی همانند تکنولوژی‌های امروزه به سرعت در حال پیشرفت در حوزه‌های رفاهی، سرعت و خدمات هستند و به جرات می‌توان گفت شبکه راه‌آهن ژاپن با قدمت چندین ساله، توانسته است در حدود ده سال، پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم